تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۳۵۸۲
پس از اعتراف همسر ریچارد فرای به جاسوس بودن همسرش این بار سیدکاظم موسوی بجنوردی وصی فرای نیز جاسوس بودن او را تایید کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ، کاظم موسوی بجنوردی از فعالان اصلاح‌طلب که سال‌هاست به صورت انحصاری ریاست مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی را در اختیار دارد، با اعتراف به جاسوس بودن ریچارد فرای، از برگزاری مراسم یادبود برای این جاسوس کهنه‌کار سازمان سیا توسط مرکز دایره‌المعارف اسلامی خبر داد.
موسوی بجنوردی ضمن یادداشتی در روزنامه زنجیره‌ای شرق ضمن پذیرش تلویحی جاسوس بودن ریچارد فرای، به توجیه مضحک جاسوسی‌های او پرداخته و مدعی شده که «اولا مشارالیه هیچ‌گاه جاسوس «سیا» نبوده و کسانی که این اتهام واهی را به ایشان زده‌اند اشاره به 70 سال پیش در دوره سربازی ایشان در جنگ جهانی دوم دارند که به عنوان افسر وظیفه‌شناس «شرق‌شناس» گزارش‌هایی را که بخش اطلاعاتی ارتش از این سرباز می‌خواسته، پاسخ داده و نظرات خود را ابراز داشته است که طبعا برحسب وظیفه ملی او بوده و نه فقط نقصانی در شخصیت او نیست که مسلما خدمت هرکس به کشورش، فضیلت محسوب می‌شود.»
چندی پیش «عدن نبی» همسر «ریچارد فرای» در واکنش به مخالفت‌ها با دفن فرای در ایران، گفت او علیه آلمان نازی جاسوسی می‌کرده، اما هیچ‌گاه از سازمان سیا پول نگرفته است.
موسوی بجنوردی در ادامه مقاله روزنامه شرق در تمجید از جاسوس سازمان سیا، او را «ایران‌دوست مظلوم» نامیده و از تلاش مجدد خود و هم‌قطارانش برای تدفین وی در ایران خبر می‌دهد و می‌نویسد: «ظاهرا پیشنهاد شده است که در قبرستان ارمنیان اصفهان یا در شیراز یا در قبرستان زرتشتیان یزد دفن شود. برخی دوستان مشغول مذاکره با همسر آسوری- ایرانی ایشان هستند که در هر حال باید نظر ایشان محترم شمرده شود. من هنوز بر عهد خود هستم که اگر پیکر این عزیز را تحویل ما دهند پیکرش را با احترام دفن کنیم و مقبره‌ای هم برایش بسازیم و یاد و خاطره‌اش را به پاس خدماتی که به فرهنگ و تاریخ ملی ما کرده است، گرامی بداریم.» وی این را هم گفته که 10 خرداد مراسم بزرگداشتی  برای فرای برگزار می‌شود.
تلاش مجدد برای تدفین ریچارد فرای در ایران در حالی از سوی موسوی بجنوردی و حامیان دولت مطرح می‌شود که با واکنش انقلابی مردم و فعالین سیاسی همچنان پروژه تدفین جنازه این جاسوس سازمان سیا در خاک مقدس کشورمان ناکام مانده است.
پیشتر علی جنتی وزیر فرهنگ دولت یازدهم گفته بود که «هرکس وصی ایشان (فرای) است، برود به وصیتش عمل کند. دولت جدید که وصی ایشان محسوب نمی‌شود.»
نکته عجیب در مقاله موسوی بجنوردی اطلاق عنوان غلط‌انداز «وظیفه‌‌شناسی و خدمت به کشور» برای تحرکات جاسوسانه ریچارد فرای می‌باشد. این عبارات اگر از سوی یک دولتمرد آمریکا یا یک مقام سازمان سیا گفته می‌شد البته قابل درک بود اما از زبان یک ایرانی جای سوال دارد و باید از وی پرسید که شما ایرانی هستید یا آمریکایی؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲