تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۰۹۶
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسخه پیچی خودسرانه برخی پزشکان در مراکز درمانی کرونایی را غیر قانونی و خارج از روال پروتکل تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان برای معالجه بیماران کرونایی اعلام کرد.
۰
plusresetminus
نسخه‌پیچی برخی پزشکان در مراکز درمانی کرونایی خودسرانه است/ارجاع پرونده 2 پزشک مدعی درمان کرونا به مراجع قانونی
به گزارش بلاغ، محمدرضا شیران در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه درمان بیماری کرونا پروتکل مدون کشوری دارد، گفت: بیمه های درمانی داروهایی که تحت پروتکل وزارت بهداشت یا در طرح تحقیقاتی هستند را تقبل می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسخه پیچی خودسرانه برخی پزشکان در مراکز درمانی کرونایی را غیر قانونی و خارج از روال پروتکل تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان برای معالجه بیماران کرونایی اعلام کرد و ادامه این روند می تواند ذخایر دارویی مورد نیاز برای بیماران خاص را با کمبود مواجه کند.

شیران اظهار کرد: تمام پزشکان در بیمارستان های کرونایی استان موظف به رعایت پروتکل های درمانی و دارویی هستند و هر گونه نسخه پیچی خارج از پروتکل ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد می شود.

به گفته وی تاکنون با تعدادی از این پزشکان که نسخه پیچی خارج از پروتکل های درمانی و دارویی داشتند، برخورد شده است.

وی نمونه دارویی ویژه بیماران خاص را که برخی پزشکان برای بیماران کرونایی تجویز می کنند، بدون این که تاثیر در درمانشان داشته باشد را آمپول ای وی ای جی اعلام کرد که بیشتر برای بیماران خاص و افزایش مقاومت بدنی آنها تجویز می شود و تاکید کرد: اگر  داروهای خارج از پروتکل به خصوص داروهایی که براساس سهمیه بندی از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان ها برای بیماران خاص اختصاص داده می‌شود برای سایر بیماران استفاده شود، درمان بیماران خاص را با مشکل جدی مواجه کند.  

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی دارو ها با منشا گیاهی برای درمان بیماری کرونا معرفی می شوند در حالی که هیچ دارویی گیاهی برای این بیماری وجود ندارند، گفت: دو طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوز گرفتند که یک طرح تحقیقاتی در همان مراحل اولیه نتوانست مجوز دریافت کند یکی از طرح ها نیز به دلیل اینکه نتیجه بالینی مثبتی نداشت تایید نشد ولی برخی از افراد از آن سواستفاده کردند و شربت گیاهی ادعایی برای درمان ویروس کرونا را با قیمت بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال به خانواده بیماران کرونایی فروختند.

وی با تاکید براینکه این دارو هیچ مجوزی از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده است، گفت: براساس شکایت خانواده بیماران کرونایی، پرونده چهار متخلف از جمله دو پزشک عامل فروش شربت گیاهی مدعی درمان این ویروس در استان به مراجع قانونی رفت.

شیران اظهارداشت: خانواده بیماران کرونایی داخل و خارج استان که به دلایلی شربت گیاهی ادعایی برای درمان این ویروس را از این افراد و یا سایر افراد متخلف خریداری کردند، می توانند مستندات و شکایت خود را به معاونت غذا و دارو برای برخورد قانونی با متخلفان ارایه دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه بابیان اینکه ماسک های موجود به دو  صورت صنعتی و کارگاهی تولید می شوند، گفت: ماسک های صنعتی برای تامین حفاظت کادر بهداشتی و درمانی استان توسط یک شرکت تولیدی داخل استان به دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل تحویل می گردند .

شیران ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا مجوز فعالیت سه کارخانه تولید ماسک را از وزارت بهداشت اخذ کنیم که با راه اندازی آن ها وضعیت تامین و توزیع ماسک در استان بهتر می شود.

شیران افزود: قیمت تمام شده ماسک ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان تصویب شده است این در حالیست که تولید کنندگان می گویند این قیمت زمانی است که مواد اولیه با قیمت دولتی تهیه شود .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ماسک های کارگاهی عرضه شده در داروخانه ها از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوز سه ماهه دریافت کردند، گفت: برای تولید کنندگان ماسک های کارگاهی از سازمان صنعت و معدن تقاضا کردیم تا سهمیه پارچه به قیمت متعادل و دولتی در نظر بگیرند تا تولید کنندگان ماسک در راستای کاهش قیمت و افزایش کیفیت تولیدات خود مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران توزیع ماسک توسط شرکت های واسط را که یکی دیگر از مشکلات افزایش قیمت تمام شده ماسک دانست و افزود: برای رفع این مشکل به برخی از کارگاه های تولیدی و یک شرکت مجوز توزیع موقت داده شده است ‌.

 مشکلی در برگزاری آزمون دکتری تخصصی و ارشد نداریم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز از برگزاری آزمون پی اچ دی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مهلت‌های تعیین شده بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت خبر داد.

غلامعلی گدازنده با اعلام اینکه این آزمون از جمعه این هفته در مراکز دانشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزاری می‌شود، تصریح کرد: آزمون پی اچ دی در سه روز و پنج نوبت و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد هم در روزهای 23 و 24 مردادماه در دستور کار است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: در آزمون پی اچ دی 429 نفر و در آزمون کارشناسی ارشد سه هزار و 153 نفر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده شرکت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه صندلی‌های شرکت کنندگان در آزمون با فاصله یک و هشت دهم متر تعیین شده است، افزود: همه اقدامات لازم برای برگزاری آزمون بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است.

گدازنده در ارتباط با وضعیت افراد مبتلا به کرونا در آزمون دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: این افراد در فضای جداگانه امتحان می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ضد عفونی سالن پس از هر بار برگزاری آزمون در دستور کار است و پذیرایی‌ها در بسته‌بندی‌های لازم انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: مشکل خاصی در برگزاری آزمون نداشته و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تامین شده است.

وی با اعلام اینکه خارج از برگزاری این آزمون دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت کلی هفت هزار نفر در آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از زمان شیوع کرونا شرکت کردند، افزود: بیش از 17 هزار محتوای آموزشی در سامانه نوید بارگذاری شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰