تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۳۲۹۹۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اعلام این خبر که روزانه حدود ۴۰ بیمار با علائم مختلف به پزشک خانواده شهری و روستایی مراجعه می‌کنند گفت: بستری جمعیت کودک، نوجوان و جوان مبتلا به کرونا در بابلسر رو به افزایش است.
۰
plusresetminus
مراجعه روزانه 40 بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابلسر/ بستری کودکان و نوجوانان رو به افزایش است
محسن نبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درخصوص آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در بابلسر اظهارکرد: روزانه حدود ۴۰ بیمار با علائم مختلف به پزشک خانواده شهری و روستایی مراجعه می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰ نفر برای آزمایش کرونا به مرکز شهید صالحی بابلسر معرفی می‌شوند که متاسفانه حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر مثبت اعلام شده و حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر در بیمارستان‌های استان و شهرستان بستری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بستری جمعیت کودک، نوجوان و جوان مبتلا به کرونا در بابلسر رو به افزایش است و این به‌خاطر حضور در باشگاه‌ها، عروسی‌ها و کلاس‌های آموزشی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تصریح کرد: در دو روز گذشته ۲۵ بیمار کرونایی از بابلسر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اگر این روند ادامه پیدا کند از روزهای آینده باید شاهد فوت عزیزانمان باشیم اما اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و ماسک بزنیم از وضعیت قرمز خارج شده و به حالت زرد بر می‌گردیم.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بابلسر در وضعیت قرمز کرونا و رو به افزایش قرار دارد یادآور شد: اگر یک هفته تا 10 روز شهروندان، تالارهای عروسی و باشگاه‌داران رعایت کنند، دوباره میتوانند از روزهای آینده فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

وی افزود: در زمینه کیت آزمایشگاهی مشکلی نداریم و جواب آزمایش کرونا نیز در ۴۸ ساعته آماده و در سامانه ثبت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تاکید کرد: نمونه‌برداری کرونا فقط از طریق ارجاع در مرکز شهید صالحی این شهرستان انجام و روزانه برای بررسی و پاسخ‌دهی به مرکز استان ارسال و جواب آزمایش نیز از طریق درج در سامانه مربوطه به ما اعلام می‌شود.

نبی‌زاده گفت: در حال حاضر ۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شفا بابلسر بستری هستند که ادامه این روند به نفع شهرستان نیست.

این مسئول اظهارکرد: براساس ابلاغ وزارت کشور و ستاد ملی کرونا وقتی یک شهرستان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد تمام محدودیت های کرونایی باید اعمال شود اما در بابلسر هنوز بسیاری از افراد کرونا را جدی نگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم، مدیران تالارها، باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌های درسی، فرهنگی و هنری و کافه‌ها تقاضا می‌کنیم یک هفته تا 10 روز برای حفظ جان انسان‌ها تعطیل کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴