تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۳۲۹۲۲
امام‌جمعه بابل گفت: در طی چهل سال اخیر تجربیاتی از جریانات و گروه‌های سیاسی نشان داد خیلی مثمرثمر نبوده است، بعد از این چهل سال راهی جز برگشت به مدیریت انقلابی نداریم.
۰
plusresetminus
طراحی قدمگاه سردار شهید سلیمانی در مصلی بابل/ راهی جز برگشت به مدیریت انقلابی نداریم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان به‌مناسبت سالروز تاسیس نمازجمعه اظهار کرد: ستاد نمازجمعه خدمت گذار مردم است، به برکت انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی(ره) نماز عبادی سیاسی جمعه برقرار و با استقبال مردم همراه شد، خداوند را شکرگزاریم در شهری هستیم که اقامه نماز جمعه از اولین هفته برگزار و در شمال کشور رقم خورد، اولین نمازجمعه شمال کشور در زمینی غیرمسقف در موقعیت کنونی دانشگاه نوشیروانی برگزار شد.
                  
وی افزود: وظیفه امام‌جمعه بیان مسائل و مصالح جامعه است، علاوه بر این مطلب ایجاد اجتماع باشکوه بین مسلمین سبب خیر خواهد شد که اثرات آن را دیده‌ایم، نمازجمعه یک نماز حکومتی است که در دو خطبه نمازجمعه، مردم موعظه می‌شوند، جمعیت باشکوه مردم در نمازجمعه و حضور حداکثری‌شان  نشان از اهمیت این جایگاه دارد.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: مرحوم آیت‌الله روحانی، از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۸ اقامه نمازجمعه شهرستان را داشتند و پس از آن این کمترین، افتخار برگزاری نمازجمعه را داشتم،این کمترین نیز سعی کردم سیره آیت‌الله روحانی را در شهرستان حفظ کنم، در دفتر سعی شده هیچ وابستگی مالی به شخص یا نهاد خاصی نداشته باشیم و سعی کردیم مسائل مالی از کمک‌های عمومی مردم حل شود که باز برای امور مربوط به خودشان هزینه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با وجه به اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه، کتابخانه آیت‌الله روحانی و بسیاری از مراکز بر عهده نهاد نمازجمعه و دفتر امام جمعه است که سعی کردیم به درستی مسائل پیرامونی را حل کنیم زیرا وظیفه ائمه‌جمعه ایجاد هماهنگی بین دست‌اندرکاران خدمات به مردم است.
       
روحانی یادآور شد: در موضوع کرونا، دیدار با مراکز جهادی و ایجاد هماهنگی با نهادهای مرتبط آثار و برکاتی داشته است که آثار آن در کمک‌های مومنانه به نیازمندان رسید و ایجاد انسجام در روحانیت شهرستان از گذشته دور بصورت هفتگی امری‌است که همواره برگزار می‌شود.
          
وی ضمن تاکید بر پیگیری مشکلات و عقب‌ماندگی‌های بابل گفت: پیگیری‌های جدی در خصوص عقب‌ماندگی‌های شهرستان مربوط به آب، جاده مواصلاتی و سایر موارد داشتیم، دو جلسه‌ با نمایندگان فعلی مایه امیدواری است؛ متاسفانه در دوره پیشین این امر اتفاق نیفتاد و فرصت‌هایی در این شهرستان از بین رفت.

خطیب‌جمعه بابل بیان کرد: ارتباطات و پیگیری‌های جدی دو نماینده فعلی در موضوعات آب، فاضلاب و موضوعات دیگر موجب امیدواری بنده به فعالیت دو نماینده است، امیدوارم این رویه خوبی که دارند، ادامه داشته باشند، در حوزه مدریت شهری، توقع ما از شهرداری بیشتر از این است اما خدماتی که در این چند وقت انجام شد، انصافا خدمات شایسته‌ای بود ما انتظار بیشتری داریم و قانع نیستیم.
   
وی مردم را مستحق خدمت بیشتری دانست و افزود: با کمال تأسف در حوزه مدیریت افراد ناشایستی در این شهر داشتیم که با اعمال نفوذ افراد مسولیت پیدا کردند و به جای تکیه بر توان و شایستگی خود در آستین دیگران پیدا می‌شوند و از این مسأله خسارت‌های بسیار بزرگی در این شهر زده شد و می‌شود، این دو نماینده در آخرین جلسه که داشتیم، قرار گذاشتند معیارهایی برای این امر برگزینند، انتخاب اصلح صورت پذیرد و در میان گزینه‌های شایسته،  بهترین را برای مسئولیت‌ها برگزینند.
 
امام‌جمعه بابل خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند امید این کشور به مدیران جوان و‌حزب‌الهی است و در این دیدار اخیر تعابیر رهبری نسبت به مجلس اخیر، نشان از تمرکز رهبری بر مدیریت انقلابی است، در طی چهل سال اخیر تجربیاتی از جریانات و گروه‌های سیاسی نشان داد خیلی مثمرثمر نبوده است، جوانان انقلابی در شورای شهرها شرکت کنند و در ریاست جمهوری هم افراد انقلابی با رویکرد ولایی شرکت کنند، بعد از چهل سال راهی جز برگشت به مدیریت انقلابی برگردیم.
 
وی ادامه داد: مهمترین کار ستاد نمازجمعه برگزاری مناسب نمازعبادی سیاسی است و در همین زمینه برنامه‌های بزرگ فرهنگی شهر را در مصلی برگزار می‌کنیم، در دو سال پیش شاهد حضور سردار سلیمانی این شهید بزرگوار بودیم و قرار است قدم‌گاهی به عنوان یادبود در محل سخنرانی سردار شهید قاسم سلیمانی را در مصلی بابل داشته باشیم که در مرحله طراحی است.
          
روحانی تاکید کرد: آن چیزی که به‌عنوان کارنامه تاریخی یک شهرستان ارزیابی می‌شود، میراث تاریخی شهرستان است، حمام میرزایوسف اگر به همین‌شکل بازسازی شود، کمتر از حمام شیخ در اصفهان نیست، تاکید بنده بازسازی حمام میرزایوسف است و دغدغه ما حفظ بناهای تاریخی در شهرستان است.
        
وی در پایان گفت: یکی از پیگیری‌هایی که انجام شد، بازسازی مقبره سعیدالعلما بود که آثار بازسازی آن، به مسجدجامع نیز رسید، در مجموعه شیخ کبیر شایسته است اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری بابل با همکاری یکدیگر این بنا را نگه دارند.

انتهای پیام/
                     
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴