تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۲۸۹۸
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از برگزاری مراسم تدفین «استاد حسن‌پور» به صورت خصوصی خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری مراسم تدفین «استاد حسن‌پور» به صورت خصوصی
مهدی یزدانی در گفت‌و‌گو با بلاغ ضمن تسلیت درگذشت زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور شاعر سوادکوهی اظهار کرد: همراه با رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای زیراب‌ با خانواده مرحوم استاد حسن‌پور دیدار کردیم.
 
وی افزود: در این دیدار پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و فرماندار سوادکوه به خانواده استاد حسن‌پور ابلاغ شد. 
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به شخصیت برجسته فرهنگی و اجتماعی استاد حسن‌پور و احتمال حضور گسترده علاقمندان اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد تعهد اجتماعی خانواده ایشان بودیم که مراسم تشییع، تدفین و مراسم ویژه ایشان به صورت خصوصی و با حضور اقوام درجه اول برگزار می‌شود که این نوع نگاه خانواده ایشان مانند بسیاری از خانواده‌های متعهد و فرهنگ‌مدار قابل ستایش است.
 
این مسئول در پابان با اشاره به اجرای مقرارت بهداشتی توسط خانواده استاد حسن‌پور، گفت: با مساعد‌شدن شرایط و خروج از شرایط موجود کرونایی، مراسم‌ درخور شخصیت استاد رحمت‌الله حسن‌پور توسط خانواده ایشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برنامه‌ریزی می‌شود.
 
گفتنی است استاد رحمت‌ا‌لله حسن‌پور  روز گذشته به دلیل بیماری کرونا، دار فانی را وداع کرد.
 
وی به واسطه اشعارش در جشنواره‌های متعدد ملی نیز حائز رتبه شده بود که کسب رتبه اول جشنواره شعر میلاد سرخ در آذربایجان شرقی، رتبه دوم جشنواره شعر علوی و رتبه سوم جشنواره شعر کوثر برخی از این رتبه‌ها هستند. همچنین در برخی رویدادهای فرهنگی کشورهای مختلف مانند جشنواره‌های مذهبی تاجیکستان و سمینار یادواره گاندی در هندوستان نیز حضور داشت. از او در زمان فعالیت اداری‌اش به عنوان چهره ماندار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیر نمونه استان مازندران نیز تجلیل شده بود.
 
به گزارش بلاغ، از استاد حسن‌پور با نام هنری «تنها سوادکوهی» مجموعه اشعاری نیز به جا مانده است که «با تو بودن» شامل اشعار فارسی و «جانِ مار» شامل اشعار تبری او محسوب می‌شود، ده‌ها مقاله نیز از او در مطبوعات منتشر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴