تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۳۲۸۵۷
فرماندار جویبار از اجرای طرح سحاب(طرح اشتغال‌زایی روستایی) از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
«برکت» به روستاهای جویبار می‌آید/اختصاص 2 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خرد
به گزارش بلاغ،سید علی اسد در نشست با سیدی مجری طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت استان گفت: با  پیگیری‌های انجام‌شده مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد اشتغال خرد روستایی به شهرستان جویبار اختصاص یافت.
 
وی افزود: با تخصیص این اعتبار ۵۰ شغل در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت این شهرستان ایجاد خواهد شد که این اعتبار امسال به دو روستا به‌عنوان پایلوت و از هر بخش یک روستا برای این امر در نظر گرفته‌شده است.
 
فرماندار جویبار تصریح کرد: در سال‌های آینده تسهیلات وام اشتغال‌زایی خرد روستایی و همچنین تعداد روستاهای این شهرستان جهت بهره‌مندی از این طرح افزایش خواهد یافت.
 
گفتنی است طرح سحاب در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر آبادسازی روستاها و مناطق محروم و نیز در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به‌ویژه با تأکید بر مردمی کردن اقتصاد، بهره‌ور ساختن منابع، توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی مناطق روستایی، الگویی تحت عنوان" آیین‌نامه سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت سحاب " تدوین‌شده است.
 
این الگو،  تحت رویکرد پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و در چارچوب معیشت پایدار و مبتنی بر راهبردهای توانمندسازی اقتصادی - اجتماعی ساکنین مناطق محروم و روستایی و ایجاد کسب‌وکار پایدار بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای طراحی و تحت عنوان سحاب نام‌گذاری شده است.
 
طرح سحاب به‌منظور شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل فردی و محیطی، آموزش و توانمندسازی اقتصادی و تأمین مالی خرد، ایجاد افزایش مهارت مرتبط با کسب‌وکار، دسترسی به دارایی‌های مولد، ایجاد فرصت‌های شغلی، پشتیبانی از نهادها و فرآیندهای تولید، پشتیبانی از فرآیند بازاریابی و نظارت مستمر و اشتغال پایدار ایجاد شد .
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴