تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۴۳۲۷۸۶
رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با اعلام مشخص شدن نرخ جدید دستمزد خدمات شالیکوبی‌های استان طی سال‌جاری؛ گفت: عمده ترین مشکل حال حاضر شالیکوبی‌داران استان، کمبود کارگر و همچنین هزینه‌های سنگین تجهیزات ماشین‌آلات است.
۰
plusresetminus
تعیین نرخ جدید دستمزد شالیکوبی‌‌های مازندران/گرانی دستمزد کارگر؛ دغدغه این روزهای شالیکوبی‌داران
سید تقی جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از تعیین تکلیف و مشخص شدن نرخ جدید دستمزد خدمات شالیکوبی‌ها در استان مازندران خبر داد.

وی افزود: امسال برای خدماتی نظیر خشک کردن و تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی‌های مدرن، مبلغ 6 هزار ریال (برای شالی‌های سرپا تراش)  مصوب شده است.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران، خاطرنشان کرد: نرخ دستمزد در شالیکوبی‌های سنتی، 5 هزار و 600 ریال است.

جعفریان با بیان اینکه بیش از  یک‌هزار و 200 شالیکوبی در استان در حال فعالیت هستند؛ بیان کرد: نزدیک به 40 درصد شالیکوبی‌های استان مدرن و مابقی، سنتی هستند.

وی تصریح کرد: عمده ترین مشکل حال حاضر شالیکوبی‌داران استان، کمبود کارگر و همچنین هزینه‌های سنگین تجهیزات ماشین‌آلات است.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران، با بیان اینکه مسئولان نمی‌توانند هیچ درد ما را دوا کنند؛ تاکید کرد: هزینه کارگر به نسبت سال گذشته دو تا سه برابر و دستمزدها نیز سه تا چهار برابر شده است.

جعفریان گفت: در حالی که هزینه ماهانه کارگر برای شالیکوبی‌ها، حدود 3 تا 4 میلیون تومان بود؛ طی سال جاری این رقم به 10 تا 12 میلیون تومان رسیده است.

وی اعلام کرد: فقدان کارگر برای شالیکوبی‌ها در استان مازندران، واقعا فراوان و به یک معضل جدی برای شالیکوبی‌داران مبدل شده است و در کنار این کمبود، هزینه چند برابری دستمزد و مخارج سرسام‌آور تجهیزات ماشین آلات، این صنعت را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گفته رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران، بیشترین تراکم شالیکوبی‌ها در مازندران، در شهرهای آمل، محمودآباد، فریدونکنار، ساری، نکا و جویبار وجود دارد.

به گزارش بلاغ، نرخ سال گذشته تبدیل هر کیلو شالی به برنج در استان مازندران، 366 تومان بود که در پی عدم مقرون به صرفه بودن این رقم طی سال جاری و گلایه شالیکوبی داران، پس از اعلام نرخ پیشنهادی و تعدیل قیمت از سوی وزارت صمت و جهاد کشاورزی، با نرخ هر کیلو 600 تومان موافقت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴