تاریخ انتشارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۳۲۶۰۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، با بیان اینکه فعالیت نزدیک به 6 هزار صنوف پرخطر شامل آرایشگاه‌های زنانه، تالارها و قهوه‌خانه‌ها در تمامی شهرهای استان، ممنوع اعلام شده است؛ گفت: فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی بازار نداریم، اما اگر با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنوف و مردم، وضعیت حادتر شود، به ناچار تعطیلی بازار دور از تصور نیست.
۰
plusresetminus
فعلا تصمیمی برای تعطیلی بازار مازندران نداریم/ممنوعیت فعالیت 6 هزار صنف پرخطر در تمام شهرها
به گزارش بلاغ، در حالی این روزها شاهد گسترش موج دوم کرونا در 45 شهر از 47 شهر مازندران هستیم که در کنار نگرانی‌ها برای حفظ سلامت عمومی، برخی شنیده‌ها در خصوص تعطیلی مجدد بازار در مازندران، کسبه و صنوف گوناگون را نگران کرده است.

بازاریان معتقدند تعطیلی 60 روزه موج نخست کرونا، صدمات جبران ناپذیری به کسبه استان وارد ساخته است و در صورت تعطیلی، بسیاری از شاغلین در بازار، ورشکست می‌شوند.

حسینقلی قوانلو در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین تصمیم‌ها مبنی بر تعطیلی مجدد بازار در مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر، تمامی بازارهای استان به جز بازار آمل، باز و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: به دلیل شرایط ویژه شهرستان آمل در بحث کرونا، اصناف این شهرستان به صورت داوطلبانه، اقدام به تعطیلی بازار کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: ما فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی بازار نداریم، اما اگر با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنوف و مردم، وضعیت حادتر شود، به ناچار تعطیلی بازار دور از تصور نیست.

قوانلو ادامه داد: در حال حاضر، از مجموع حدود 160 هزار واحد صنفی استان، فعالیت نزدیک به 6 هزار صنوف پرخطر شامل آرایشگاه‌های زنانه، تالارها و قهوه‌خانه‌ها در تمامی شهرهای استان، ممنوع اعلام شده است.

وی در واکنش به قوت گرفتن شنیده‌ها مبنی بر تعطیلی بازار در مرکز مازندران، عنوان کرد: نه، فعلا برنامه‌ای در این خصوص نداریم و با توجه به قرمز بودن غالب شهرهای استان و بالطبع مرکز استان، یک سری محدودیت‌هایی را برای صنوف پرخطر اعلام کردیم و مابقی صنوف، در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اعلام کرد: اگر مردم، ماسک زدن را رعایت کنند، تا چند روز دیگر، شاهد توقف روند صعودی مبتلایان در استان باشیم و در ادامه هم نزولی خواهد شد، اما اگر در واقع این روند همچنان ادامه دار باشد و پروتکل‌ها رعایت نشود، مجبور به تعطیلی بازار شویم.

قوانلو گفت: ما در کنار توجه ویژه به سلامت عمومی جامعه، از شرایط بد اقتصادی کسبه نیز آگاه هستیم و تمام تلاش بر آن است که با حفظ تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه و مردم، مجبور به تعطیلی مجدد بازار نشویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴