تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۳۲۱۷۳
در حالی که بنا بر اعلام ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت کشور، قیمت ماسک‌های صنعتی یک هزار و 300 تومان و قیمت ماسک‌های کارگاهی یک هزار و 500 تومان تعیین شده است، اما گزارشات مردمی و مشاهدات میدانی، این را نشان نمی‌دهد و عملا قیمت انواع ماسک در داروخانه ها و مراکز عرضه مازندران، دو تا 3 برابر بیشتر از نرخ مصوب اعلامی است.
۰
plusresetminus
قیمت ماسک در بازار چندین برابر نرخ اعلام رسمی/تعزیرات: با گران‌فروشان برابر قانون برخورد می‌شود
به گزارش بلاغ، با وجود اعلام نرخ رسمی فروش ماسک‌های صنعتی و کارگاهی، اما کماکان مشاهدات میدانی حاکی از قیمت  فروش چند برابری این نرخ، در بازار مازندران دارد.

در حالیکه بنا بر اعلام ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت کشور، قیمت ماسک‌های صنعتی یک هزار و 300 تومان و قیمت ماسک‌های کارگاهی یک هزار و 500 تومان تعیین شده است، اما گزارشات مردمی و مشاهدات میدانی، این را نشان نمی‌دهد و عملا قیمت انواع ماسک در داروخاها و مراکز عرضه مازندران، دو تا 3 برابر بیشتر از نرخ مصوب اعلامی است.

حسینقلی قوانلو در این باره به خبرنگار ما پاسخ داد: آنچه که به عنوان نرخ مصوب فروش انواع ماسک در سراسر کشور اعلام شده، همان قیمت 1300 و 1500 تومانی ماسک‌های صنعتی و کارگاهی است و عرضه بیش از این قیمت، تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: نظارت بر داروخانه‌ها برعهده شبکه بهداشت است و بازرسان صمت به صورت ویژه در حال نظارت بر واحدهای صنفی و سایر واحدهای عرضه کننده اقلام بهداشتی در سراسر استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: اگر واحدی اقدام به عرضه ماسک با نرخی بیش از نرخ رسمی اعلام شده کند، مشمول تخلف گران‌فروشی شده و با وی برابر قانون برخورد می‌شود.

قوانلو ادامه داد: طی ایام کرونا، هم در بحث احتکار ماسک و هم گران‌فروشی، بازرسان صمت در سراسر استان، شناسایی و کشفیات پر شماری را داشتند که اقدامات لازم در برخورد با واحدهای متخلف انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، بیشترین توجه ما به این سمت است که ماسک در بازار موجود باشد و در حال تلاش هستیم تا با افزایش تولید، هم از یک سو، این جو افزایش قیمت در بازار را بشکنیم و هم با کمبود و در نتیجه گرانی مضاعف روبرو نشویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: در حال حاضر، ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان، 300 هزار ماسک صنعتی در روز است و اگر به هیمن میزان، تولید خانگی و سایر بخش‌ها را داشته باشیم که اکنون کمی با مشکل کمبود پارچه مواجه هستیم، کفایت می‌کند.

قوانلو گفت: البته ما در حال استفاده از ظرفیت بسیج، در بخش تولید ماسک هستیم که نقش بسزایی در تامین نیاز استان دارد.

وی متذکر شد: توصیه ما به مردم استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای مورد تایید وزارت بهداشت است که هم قابل شستشو است و هم مقرون به صرفه تر است.

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: نرخ رسمی وزارت صمت، شاخص است و هر قیمتی بالاتر از این نرخ، تخلف است.

وی افزود: روزانه تعداد زیادی پرونده تخلف در بحث اقلام بهداشتی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود که عمده این تخلفات به گران‌فروشی مرتبط است و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با بیان اینکه با متخلفان برابر قانون برخود قاطعی صورت می‌گیرد، متذکر شد: شهروندان مازندرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف گران‌فروشی ماسک و اقلام بهداشتی مراتب را به شعب تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها و سامانه 124 اعلام کنند.

گفتنی است با وجود اعلام نرخ رسمی فروش ماسک اما نارضایتی‌های مردمی در خصوص بی تفاوتی مراکز عرضه اقلام بهداشتی به این نرخ مصوب، بسیار زیاد است و معتقدند قیمت فروش ماسک در بازار چندین برابر نرخ اعلام شده رسمی است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴