تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۳۲۱۵۰
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان جویبار گفت: 100 درصد بیماران مشکوک، بستری و قطعی تحت پوشش دارویی ما قرار دارند و باید با ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی‌هایی شرایط و نحوه زندگی خودمان را طوری تنظیم کنیم که در کنار انجام فعالیت‌های روزانه کمترین آسیب را از این ویروس ببینیم.
۰
plusresetminus
100 درصد بیماران کرونایی زیرپوشش دارویی قرار دارند/نظارت‌ها تشدید می‌شود
به گزارش بلاغ، مهدی فکوری در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان جویبار بابیان اینکه فعلاً در وضعیت قرمز کرونایی قرار داریم اظهار کرد: تعداد موارد بستری‌شده و فوت‌شدگان در شهرستان کاهش قابل قبولی داشته و امیدواریم اگر همین سیر نزولی طی شود در هفته آینده به وضعیت زرد بازگردیم.
 
وی بیان کرد: باید با ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی‌هایی شرایط و نحوه زندگی خودمان را طوری تنظیم کنیم که در کنار انجام فعالیت‌های روزانه کمترین آسیب را از این ویروس ببینیم.
 
 رئیس مرکز بهداشت و درمان جویبار خاطرنشان کرد: شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است ما مدت‌ها با این بیماری درگیر باشیم و شاید بستن اصناف برای همیشه یا مقطعی چندان منطقی نباشد بلکه باید مدل‌سازی و الگوسازی کنیم که با کمترین تعطیلی از این چالش عبور کنیم.
 
فکوری بابیان اینکه پایش و نظارت‌ها به‌صورت مستمر در دو نوبت در شهرستان انجام می‌شود گفت: 100 درصد بیماران مشکوک، بستری و قطعی تحت پوشش دارویی ما قرار دارند و در تمامی مراکز درمانی ما مشکل دارویی نداریم.
 
وی با اشاره به اینکه 80 درصد خانواده‌های درگیر به کرونا تحت حمایت روانی مراکز درمانی ما قرار دارند اظهار کرد: با ارتباط با 88 درصد خانواده‌های درگیر مسئله قرنطینه توصیه و تأکید شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت و درمان جویبار تصریح کرد: 981 خانواده نیز مورد حمایت‌های معیشتی قرار گرفتند و طی همکاری با سپاه پاسداران حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.
 
 
تشدید نظارت‌ها بر روند اجرایی مصوبات ستاد
سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار در این جلسه بابیان اینکه اکثر شهرستان‌های استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا تشدید می‌شود.
 
وی افزود: روزانه از ادارات، اصناف و فروشگاه‌های مواد غذایی بازدید می‌شود.
 
نماز جمعه سوم مردادماه برگزار نمی‌شود
آیت‌الله نادعلی زاده امام‌جمعه شهرستان جویبار در این جلسه اظهار کرد: در مسئله کرونا روحانیون مقلد متخصصان پزشکی هستند و هر چه ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهند انجام می‌دهیم.
 
وی بابیان اینکه در راستای دستور ستاد مقابله با کرونا این هفته نماز جمعه برگزار نمی‌شود گفت: امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی توسط مردم وضعیت شهرستان از قرمز به زرد و سپس به سفید تغییر کند.
 
امام‌جمعه جویبار تصریح کرد: اگر ماسک زدن 85 درصد میزان ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد مردم را ترغیب یا مجبور کنیم که از ماسک استفاده کنند و فرهنگ ماسک زدن در کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴