تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۳۱۷۶۹
در حالی که با شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعه کنندگان خون به پایگاه‌های انتقال خون مازندران کاهش یافته است، مدیرکل انتقال خون مازندران، از مردم خواست تا بدون هیچ نگرانی و دغدغه به مراکز اهدای خون در سطح استان مراجعه کنند.
۰
plusresetminus
کاهش اهدای خون با شروع موج دوم شیوع کرونا/مردم بدون نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند
به گزارش بلاغ، با شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان تعداد مراجعه کنندگان خون به پایگاه‌های انتقال خون مازندران کاهش یافته است و این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی و روزانه است و بیماران نیازمند به خون، چشم انتظار این مایع حیاتی هستند.

 با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا، ذوالفقار تقوی با تایید این موضوع از بهبود یافتگان کووید 19 درخواست کرد تا پلاسمای خود را اهدا کنند.

وی از بهبودیافتگان این بیماری خواست به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان، با اهدای پلاسما به نجات جان دیگر بیماران کرونایی که به تازگی مبتلا شدند، کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد:. پلاسمای بهبود یافتگان ویروس کرونا به دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است و بر اساس استانداردهای جهانی بهترین زمان برای اهدای پلاسما یک ماه پس از بهبودی است.

 تقوی ادامه داد: با توجه به اثربخشی پلاسماهای اهدایی بهبودیافتگان کووید 19 در نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به این ویروس، از کسانی که یک ماه از بهبودی‌شان می‌گذرد، درخواست می‌کنیم به بخش اهدای پلاسما در پایگاه انتقال خون مراجعه کنند و در این عمل انسان‌دوستانه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون حدود 100 واحد پلاسمای خون دریافت کردیم، اظهار کرد: با توجه به گسترده شدن شیوع کرونا در استان، همچنان نیازمند پلاسمای خون بهبودیافتگان هستیم.
 
مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی دائمی است، از تمامی افرادی که توانایی اهدای خون را دارند، تقاضا می‌کنیم تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران همکاری کنند.

تقوی تاکید کرد: در پایگاه‌های انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی، کاملا رعایت می‌شود و همه تجهیزات کاملا استریل است و اهداکنندگان خون بدون هیچ نگرانی و دغدغه به مراکز اهدای خون در سطح استان مراجعه کنند و با اهدای یک واحد خون سالم جان، سه بیمار را از مرگ نجات دهند.

طی ماه‌های اخیر با اوج گرفتن شیوع کرونا و خطر ابتلا به این ویروس منحوس، موجب شده است تا خیلی از اهداکنندگان دائمی و داوطلب، قید مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون و اهدای خون را بزنند؛ که این امر موجب کاهش حجم خون‌های اهدایی در پایگاه‌های گوناگون انتقال خون سراسر استان شده است.

گفتنی است با توجه به حجم تقریبا ثابت میزان تقاضا برای خون در استان، کاهش میزان خون اهدایی از سوی مردم، می‌تواند در دراز مدت، مشکلاتی را برای متقاضیان خون در استان به بار آورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲