تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۳۱۴۵۵
وزارت امور خارجه ازبکستان با صدور بیانیه‌ای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی، دیپلماسی دعوت کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت امور خارجه ازبکستان با صدور بیانیه‌ای جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی،دیپلماسی دعوت کرد.
وزارت امور خارجه ازبکستان در این بیانیه اظهار داشت: «تاشکند» از وقوع حادثه در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان که موجب کشته شدن تعدادی از شهروندان دو کشور شده است، به شدت نگران شده است. 
وخامت بیش از پیش وضعیت در این منطقه می‌تواند موجب کشته شدن غیرنظامیان، تخریب ارتباطات مهم اقتصادی در فضای همسود و لطمه به امنیت منطقه‌ای وارد کند.
ازبکستان خواستار خویشتنداری هرچه بیشتر جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان است  و از طرفین برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی، دیپلماسی برای حل و فصل وضعیت پیش آمده و خروج از آن دعوت می‌کند.
وزارت امور خارجه ازبکستان در پایان این بیانیه با خانواده و نزدیکان قربانیان ابراز همدردی کرده است.
جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۱۸ میلادی تا ۱۹۲۰ میلادی اتفاق افتاد و نزدیک به دو سال طول کشید. با فروپاشی امپراتوری نیکلای دوم، انقلاب روسیه (۱۹۱۷) و ظهور دولت‌های مستقل در قفقاز در سال‌های آخر جنگ جهانی اول، رقابت در زمینه تسلط بر قره باغ و اختلاف مرزی، قومیتی و تاریخی در کوهستان زانگزور (نخجوان) باعث درگیری‌های شدیدی میان اولین جمهوری ارمنستان و جمهوری دموکراتیک آذربایجان تبدیل شد.
تشدید درگیری‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز یک شنبه هفته جاری وارد فاز نگران کننده‌ای شده است و در همین راستا بسیاری از ناظران از افزایش تنش‌ها میان این دو کشور ابراز نگرانی کرده اند. در همین راستا، وزارت دفاع آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد در پی افزایش تنش‌ها با ارمنستان دو مقام ارشد ارتش این کشور کشته شدند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴