تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۳۱۴۲۵
سفیر جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس جمهور گرجستان بر ضرورت توجه به منافع دوجانبه تاکید کرد و یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فیمابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع ایران و گرجستان خواند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسید جواد قوام شهیدی سفیر جمهور اسلامی ایران در تفلیس روز چهارشنبه با «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان دیدار و گفت و گو کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک ایران و گرجستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و کمک کننده دولت و مردم گرجستان در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و بین المللی بوده و از استقلال و تمامیت ارضی آن حمایت کرده است.
وی با اشاره به برخی ملاحظات خاص دولت گرجستان نسبت به شریک راهبردی خود، بر ضرورت توجه به منافع دوجانبه ایران و گرجستان تاکید کرد و یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فیمابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع دو کشور خواند.
سفیر جمهور اسلامی ایران با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اتباع ایرانی، پیرامون تمدید اقامت، لطمات به سرمایه های آنان و ممانعت از ورود کالا و حمل و نقل آن به گرجستان، خواستار پیگیری و حل فوری این مشکلات از سوی مقامات گرجی شد.
به گزارش فارس  قوام شهیدی همچنین با اشاره به درگذشت دو هنرمند گرجی تبار ایرانی به نام های محمدعلی کشاورز و سیروس گرجستانی، حضور موفق و برجسته این دو هنرمند محبوب را نمونه ای از حلقه های وصل و پیوندهای فرهنگی و تمدنی مشترک دو کشور برشمرد و بر لزوم پرداختن به ابعاد فرهنگی این حضور از سوی رسانه های دو کشور تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از مساعدت های رئیس جمهور گرجستان برای انتقال زندانیان ایرانی به کشورمان، برای دولت و مردم گرجستان در انتخابات مهم پارلمانی آتی آرزوی موفقیت کرد.
رئیس جمهور گرجستان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه ایران در روابط خارجی و نیاز مناسبات با گرجستان، اظهار داشت: دولت گرجستان در موضوع محدودیت های مربوط به ایرانیان در حوزه های مختلف ترددی، اقامتی، تجاری و سرمایه گذاری و هر آنچه مربوط به دوران کرونا است، همانند اتباع سایر کشورها رفتار کرده و اقدامات آتی در این خصوص نیز با تاکید بر اهمیت مقابله با شیوع پاندمی کرونا صورت خواهد گرفت.
وی افزود: به محض رفع محدودیت ها و عادی شدن شرایط، سیاست گرجستان بر آن است که همه مناسبات و فعالیت ها با ایران به شرایط قبل بازگردد و محدودیتی از این جهت باقی نماند. 
 رئیس جمهور گرجستان گفت: مشکلات مربوط به محدودیت های اقامتی، تجاری و سرمایه گذاری و همچنین قطع واردات از ایران را پیگیری خواهد کرد
وی در خصوص درگذشت دو هنرمند گرجی الاصل ایرانی که متعلق به دو ملت هستند، گفت: از مسئولان رسانه ای گرجی خواهم خواست تا در خصوص انعکاس خدمات های سینمایی این دو هنرمند اطلاع رسانی مناسبی برای افکار عمومی انجام شود.
رئیس جمهور گرجستان در پایان این دیدار یک نسخه کتاب ارزشمند پلنگینه پوش که یک اثر حماسی گرجی با خلق داستان های پارسی است را به سفیر جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲