تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۳۱۳۸۵
مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای رسا در جویبار با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد.
۰
plusresetminus
برگزاری اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای «رسا» در جویبار
به گزارش بلاغ،اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای رسا در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جویبار برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار، مسئول بسیج رسانه مازندران، شهردار، مسئول بسیج رسانه این شهرستان در سالن جلسات ناحیه مقاومت سپاه جویبار برگزار شد، از نفرات برگزیده این جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال 210 اثر به دبیرخانه جشنواره/هدف ما معرفی دستاوردهای انقلاب بود

محسن رحمانی مدیر برگزاری جشنواره رسانه‌ای رسا در ابتدای این مراسم از ارسال نزدیک به 210 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: نفرات برگزیده پس از سه مرحله داوری، انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: آثار ارسالی جدا از استان مازندران، از استان‌هایی نظیر خراسان، قم و چند استان دیگر به دبیرخانه ارسال شد.

مدیر برگزاری جشنواره رسانه‌ای رسا، خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسالی، 9 اثر به عنوان اثرات برگزیده انتخاب و با اهدای تندیس جشنواره، لوح و جوایز نقدی از آنان تجلیل شد.

مسئول بسیج رسانه جویبار ادامه داد: این جشنواره که برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون بوده در 12 محور و یک محور ویژه، در 5 بخش گفت‌وگو، یادداشت، گزارش نویسی، فیلم کوتاه و عکاسی برگزار شد.

رحمانی عنوان کرد: این جشنواره که از 8 بهمن سال گذشته آغاز شده بود، در 6 اسفند ماه به اتمام رسید که تلاش‌ها برای برگزاری مراسم اختتامیه در سال گذشته، به دلیل شیوع ویروس کرونا، بی نتیجه ماند و ناچار مراسم اختتامیه امروز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تنها با حضور نفرات برگزیده و به صورت محدود برگزار شد.

وی بیان کرد: از قلم اهالی رسانه برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کردیم و با توجه به هجمه و سرمایه‌گذاری گسترده دشمن در رسانه‌ها برای تخریب چهره انقلاب، ما با ظرفیت توانای اهالی رسانه، به بیان دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف پرداختیم.

قلم رسا، قلمی است که در جهت آرمان‌های انقلاب بنگارد

عبدالمهدی حق شناس مسئول بسیج رسانه مازندران نیز در این مراسم، نقش رسانه‌ها را نقش پاسداری از انقلاب برشمرد و گفت: نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در تمامی کشورهای دنیا، رسانه‌ها در جهت آرمان‌ها و اهداف یک کشور قلم می‌زنند.

وی افزود: رسانه‌های ما به دور از جریان‌های حزبی و جناحی، باید اهداف انقلاب اسلامی را به هم مردم و هم مسئولان و هم رسانه‌های جهان، منعکس کنند و در مسیر ترویج فرهنگ انقلاب قدم بردارند.

مسئول بسیج رسانه مازندران خاطرنشان کرد: رسانه‌ها اگر هدفی را دنبال نکنند و آن هدف و آرمان‌های یک کشور را دنبال نکنند، قطعا تحقق آرمان‌ها به تاخیر می‌فتد و آن چیزی که در زمان خود باید محقق شود، اتفاق نمی‌افتد.

حق شناس تصریح کرد: رسانه‌های انقلاب باید بدون اغراق و ظاهر سازی با صداقت، واقعیت‌ها را به مردم بگویند و مطمئنا هر چیزی را که ما بزرگ کنیم، قطعا مردم باور نخواهند کرد و هر چیزی را که ما عمدا کوچک جلوه دهیم، مردم را به مرور زمان، خسته خواهد کرد؛ لذا وظیفه اصحاب رسانه، صراحت و صداقت است.

وی گفت: باید واقعیت‌ها را هم در معرفی چهره‌های خدوم و هم چهره‌های معاند، را بیان کنیم و تصمیم گیرنده، مردم باشند؛ نه اینکه به مردم، چیزی را القا کنیم و برداشت‌های خود را به مردم، تلقین کنیم.

مسئول بسیج رسانه مازندران، تاکید کرد: قلم رسا، قلمی است که در جهت آرمان‌های نظام و انقلاب بنگارد و اگر قلمی خیانت کند، نه تنها به مردم یک کشور بلکه به خودش و خانواده‌اش خیانت کرده است و باید در کنار قوت‌ها، ایرادها را بگوید اما نباید موجب تکثیر نا امیدی در میان مردم شود.

رسانه‌ها نباید بگذراند دستاوردهای انقلاب پنهان بماند

مهرداد بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار نیز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره رسانه‌ای، گفت: در طول حیات مبارک انقلاب، دستاوردها و پیشرفت‌های بی نظیری نداشتیم که در نوع خود بی نظیر و کم نظیر بوده است.

وی افزود: رسانه بخش محوری و کلیدی در تبیین و معرفی این دستاوردها و این پیشرفت‌ها دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایران پس از انقلاب، یک نقش کلیدی در منطقه بازی می‌کند و به یک ابرقدرت منطقه‌ای و جهانی مبدل شده است که با محوریت اسلام است.

بابایی ادامه داد: نباید بگذاریم این دستاوردها و پیشرفت‌ها در سایه سنگین هجمه‌های دشمن، گم شود و باید اینجا رسانه ورود کند و با روشنگری، جوانان انقلاب را آگاه کند.

جمهوری اسلامی یک ابرقدرت است
همت محمد نژاد شهردار جویبار نیز در این مراسم بابیان اینکه جریان انقلاب ما جریان نویی در دنیا است، اظهار کرد: امروز در چهل‌سالگی، انقلاب ما دارای ثبات خاصی بوده و تبدیل به یک درخت تنومند شده است، امروز ایران اسلامی تبدیل به یک ابرقدرت در دنیا شده است.
 
وی بابیان اینکه در کشور ایران امنیت وجود دارد و این کشور زیر سایه ائمه اطهار و اهل‌بیت قرار دارد، گفت: امروز دنیا دید که در کشور آمریکا که خودش را ابرقدرت معرفی کرده بود حجم زیادی از کشت و کشتار و بی‌عدالتی وجود دارد.
 
بیداری اسلامی محصول کار رسانه‌ها و مطبوعات است
محمد فوقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جویبار نیز بابیان اینکه اصل خبر دادن مهم نیست و پیگیری خبر مهم است، گفت: پیگیری‌ها باید مطابق با مطالبات مقام معظم رهبری باشد.
 
وی بابیان اینکه بیداری اسلامی محصول کار رسانه‌ها و مطبوعات بوده است، افزود: امیدواریم شاهد ترویج سبک زندگی دینی و مهارت‌های زندگی باشیم؛ چراکه اگر مردم زیبایی‌های دین را می‌دیدند، همه دین‌دار می‌شدند و از اهل‌بیت پیروی می‌کردند.
 
این مسئول بابیان اینکه هنر رسانه‌های غرب این است که عصیان را خوب جلوه می‌دهند، افزود: رسانه ما هم باید دین را زیبا جلوه بدهد که برگزاری این جشنواره فرصت خوبی است.

معرفی نفرات برتر

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برتر تجلیل شد.

در بخش گفت‌وگو ربابه محمدزاده حائز رتبه برتر شد و در این بخش، فردی رتبه دوم و سوم را کسب نکرد.

در بخش گزارش، حسین احمدی و رقیه توسلی به صورت مشترک رتبه اول و زری طاهری پرکوهی حائز رتبه دوم شد و در این بخش، اثری برای رتبه سوم، برگزیده نشد.

در بخش ویژه سردار سلیمانی، راضیه عباسی حائز رتبه نخست و سمانه قلی پور حائز رتبه دوم شد، و اثری برای رتبه سوم، برگزیده نشد.

در بخش عکس، محمد سلطانی به عنوان نفر اول معرفی و برای رتبه‌های دوم و سوم، اثری منتخب گروه داوری، معرفی نشد.

و در بخش پایانی در بخش یادداشت این جشنواره، اشکان جهان آرا به عنوان نفر اول، حدیثه صالحی به عنوان نفر دوم و آزاده بابانژاد به عنوان نفر سوم برگزیده شد.

گفتنی است از آقایان یاسر معافی و مجتبی قربانی نیز به عنوان دو تن از داوران بومی این جشنواره در تیم داوری، تجلیل شد

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴