تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۴۳۱۳۴۶
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برگزاری مجالس و دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس است گفت: یک هزار نفر در یک مجلس ترحیم به ویروس کرونا مبتلا شدند.
۰
plusresetminus
1000 نفر در یک مجلس ترحیم به ویروس کرونا مبتلا شدند

به گزارش بلاغ،  ایرج حریرچی در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان با ‌اشاره به اینکه روزانه یک پنجم فوتی‌های کشور مربوط به قربانیان کرونا است، گفت: روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در اثر حوادث مختلف جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد بیش از ۲۰۰ نفر از این فوتی‌ها شامل بیماران کرونایی است.

وی ضمن توصیه به رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از هرگونه مسافرت‌های غیرضرور، افزود: متاسفانه طبق بررسی‌های صورت گرفته ساکنان استان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند برای دوری از این بیماری تمایل به سفر دارند اما این قبیل مسافرت‌ها به مثابه بمب ساعتی است زیرا سرعت شیوع بیماری را در کشور افزایش می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ‌اشاره به اینکه شیوع کرونا معیشت بسیاری از خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است عنوان کرد: براساس آمارهای به دست آمده حدود هشت درصد مبتلایان به کرونا در همدان ناشی از تماس‌ها و درگیری‌ها ناشی از بازگشایی مشاغل بوده است.

وی با ‌اشاره به اینکه ۴۱  درصد از مبتلایان کرونا در استان همدان ناشی از برگزاری مجالس عروسی و ترحیم بوده است ادامه داد: نیمی از مبتلایان در همدان مربوط به زنان خانه‌داری است که به علت حضور در دورهمی‌ها و یا از طریق سایر اعضای خانواده با این ویروس مهلک درگیر شدند.

حریرچی ضمن قدردانی از کادر درمان، پزشکان و پرستاران، یادآور شد: متاسفانه ۴۴۶ نفر از کارکنان بهداشت و درمان استان همدان به کرونا مبتلا شدند.

وی خاطرنشان کرد: همدان جزء استان‌هایی است که با وجود شیوع این ویروس در روزهای نخست، اما با کنترل مناسب شدت بیماری در این استان مشاهده نشد و این موفقیت مرهون تلاش‌های مردم، مدیریت مسئولان سیاسی، بهداشتی و درمانی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷