تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۳۴
یک کارشناس مسائل امنیتی عراق گفت که صحرای عربستان سعوی پناهگاه امنی برای تروریستهای داعش و محلی برای دریافت کمک از ریاض است و به همین دلیل باید مرزهای این کشور با عراق پاکسازی شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«علی الوائلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق تأکید کرد که باید مرزهای مشترک این کشور با عربستان سعودی پاکسازی شود.
الوائلی به پایگاه خبری المعلومه گفت که مناطق بیابانی جنوب غرب عراق که در موازات عربستان سعودی قرار دارد، نیازمند عملیات نظامی غافلگیر کننده است.
وی خبر داد که از نوار مرزی سعودی و عراق، خودروهای نظامی آمریکایی به دور از چشم مسئولان عراقی وارد این کشور می‌شوند.
این کارشناس همچنین تأکید کرد، عناصر گروه تروریستی داعش معمولا در مناطق بیابانی جنوب غرب عراق که در موازات عربستان است، حضور دارند و به همین دلیل باید عملیات نظامی علیه این عناصر صورت گیرد.
الوائلی ادامه داد، بیشتر تروریستهای داعش، تحت حمایت خارجی و به ویژه حمایت نظامیان تروریست آمریکایی قرار دارند؛ کما اینکه صحرای عربستان نیز، «پناهگاه امنی برای تروریستها و دریافت کمک از سعودی‌ها به شمار می‌رود».
وی خاطر نشان کرد، بیشترین میزان تروریستهای داعش، از تبعه‌های سعودی هستند. به همین دلیل، پاکسازی نوار مرزی سعودی و عراق می‌تواند مانع ورود تروریستهای سعودی شود.
این کارشناس عراقی تصریح کرد، دلیل قاطعی بری حمایت لجستیکی نظامیان آمریکا از تروریستهای داعش وجود دارد؛ زیرا نیروهای آمریکا در مناطق بیابانی حرکت می‌کنند و گهگاهی نیروهای خود را با نیروهای حاضر در پایگاههای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تعویض می‌کنند.
الوائلی در پایان گفت که آمریکاییها این کار را از طریق پیمودن مسیر زمینی صحرایی به دور از چشم مسئولان عراق انجام می‌دهند؛ مسیری که در مجاورت استانهای جنوبی و نوار مرزی عراق و سعودی قرار دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴