تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۱۸۸
وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی با همتای عراقی خود روابط دوجانبه، تحولات سوریه و حذف نام عراق از فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» را بررسی کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود روابط دوجانبه و چشم‌انداز ارتقای روابط دو کشور را بررسی کرد.
وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگوی تلفنی بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت همکاری دوجانبه با برلین در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و از اینکه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به آلمان محول شده است، به همتای آلمانی خود تبریک گفت و تمایل کشورش برای توسعه روابط با اروپا را مورد تأکید قرار داد.
طبق بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت خارجه عراق، حسین همچنین از همتای آلمانی خود برای تشدید تلاش‌ها در جهت حذف نام عراق از فهرست کشورهای پر خطر در «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» درخواست کرد.
وزیر خارجه آلمان نیز با اشاره به اینکه ریاست نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هفته آینده را بر عهده خواهد داشت، تأکید کرد که بنا به درخواست عراق نهایت تلاش خود را در زمینه فوق بکار خواهد بست.
دو طرف همچنین به بررسی پرونده اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه عراق و آلمان در این زمینه پرداختند و وزیر خارجه عراق گفت که درِ بازارهای عراق به روی شرکت‌های آلمانی باز است.
هایکو ماس نیز بر تمایل شرکت‌های آلمانی برای فعالیت در عراق تأکید کرد.
بررسی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بازتاب‌های آن بر عراق از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و عراق بود و در این زمینه فؤاد حسین از همتای آلمانی خود خواست تا با استفاده از نفوذ سیاسی و اقتصادی خود در منطقه از دخالت در امور داخلی عراق ممانعت به عمل آورد.
او گفت که سیاست جدید عراق بر برقراری روابط متوازن با همه کشورهای همسایه مبتنی بر اصل حسن هم‌جواری، تحقق منافع مشترک، حل مشکلات به روش مسالمت‌آمیز و دور کردن عراق و ملت آن از تنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای استوار است.
بررسی تحولات سوریه
هایکو ماس نیز با تأکید بر اینکه سیاست عراق در مسیر درست روابط با کشورهای منطقه قرار دارد، گفت که آلمان با قدرت از حاکمیت عراق حمایت خواهد کرد.
دو طرف همچنین اوضاع سوریه را بررسی کردند و وزیر خارجه عراق گفت که اوضاع پیچیده امنیتی و سیاسی و جنگ در سوریه تأثیر منفی بر وضعیت امنیتی عراق دارد.
وزیر خارجه آلمان همچنین گفت که این کشور عضوی از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است و آماده استمرار حمایت در این زمینه است چرا که داعش خطری برای همه است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲