تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۱۱۷۱
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا گفت: بخشی از جنگ نرم دشمن متمرکز بر حجاب و عفاف است، که مسئولان باید حافظان این ارزش ها در جامعه باشند.
۰
plusresetminus
جنگ نرم دشمن متمرکز بر حجاب و عفاف است/برگزاری جشنواره مجازی عفاف و حجاب در مازندران
به گزارش بلاغ، فرشته پازوکی در نشست خبری به مناسبت هفته عفاف و حجاب، با گرامیداشت یاد و شهدای عفاف و حجاب، اظهار کرد:‌ در تاریخ و  اقصی نقاط جهان بویژه در ممالک اسلامی مسئله حجاب به طور کامل وجود داشت لذا سرمایه داران و دشمنان به این جهت که بازار خود را گرم کنند، در صدد بودند که التزام به چادر و پوشش را از زنان بگیرند.

مسول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با تصریح بر اینکه دشمن در پی سست کردن اعتقاد زنان است، ادامه داد: دشمن  در این مسیر تلاش کرد با روش‌های تبلیغی، القایی، تدریجی , بعضا در مواردی با اجبار وارد عرصه ضد پوشش شود.

پازوکی به اهداف مهم دشمن بر ضد عفاف و حجاب   پرداخت و گفت: نوک پیکان دشمن به سمت بنیان خانواده و عفاف و حجاب است و می‌خواهد بنیان خانواده را با وارد کردن وسایل مبتذل آرایشی و پوششی سست کرده و تنوع طلبی را رواج دهد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با بیان اینکه غرب از زنان استفاده ابزاری می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن به این امر پی برده است که برای  از پای درآوردن ممالک اسلامی تنوع طلبی را رواج دهد.

 پازوکی در ادامه با تاکید بر اینکه  مقوله  عفاف و حجاب و ترویج آن یک طرفه و منحصر به یک نهاد بسیج و سپاه  نمی‌شود، خاطرنشان کرد:‌همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بویژه نهاد‌های فرهنگی با تاسی از حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، حضرت زینب (سلام الله علیها) و نیز منویات رهبر معظم انقلاب، متولی این امر هستند چرا که بحث پوشش یک قانون است و بسیج به عنوان حمایت کننده در ترویج آن می‌تواند با هم افزایی با همه دستگاه‌ها جلوی هجمه‌های فرهنگی دشمن  ایستاده و مانع اهداف شوم آنان شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه بسیج جامعه زنان با نشر و ترویج گفتمان سازی و فرهنگ سازی سبک زندگی عفیفانه در پی تحکیم بنیان خانواده است، افزود:‌با ترویح فرهنگ و حجاب و میتوان کشور را  در مقابل هجمه‌های دشمن  حفظ کرد.

به گفته پازوکی دشمن در پی بدحجابی  مصونیت را از زن می‌گیرد و زن دچار ضربات روحی و جسمی می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا  در ادامه به  نقش بسیج جامعه زنان در عفاف و حجاب  پرداخت و گفت:‌به فرموده رهبر معظم انقلاب ، ما در صدد هستیم بانوی تراز انقلاب را به جامعه معرفی کنیم.

پازوکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در شرق زن یک عنصری بی نقش و بدون تمدن سازی است و در غرب هم جنسیت بر انسانیت آن می‌چربد، گفت:‌زن با الگوی سوم که همان بانوی تراز انقلاب است در عین  عفیف بودن، میتواند  در مرکز فعالیت‌های اجتماعی باشد.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا  در ادامه با اشاره به اینکه در هفته عفاف و حجاب برنامه‌های متنوعی این سازمان  در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد:‌با توجه به بحران کرونا، برخی از برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شده و برخی دیگر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دست اجرا است.

به گفته پازوکی 50 عنوان برنامه در موضوع عفاف و حجاب اعم از برگزاری جشنواره مجازی استانی عفاف و حجاب مد اسلامی ایرانی به میزبانی شهرستان محمودآباد، حضور در یادمان شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، تجلیل ویژه از فرزندان محجبه و موفق کارمند شهدا، مقاله نویسی، توزیع بسته‌های فرهنگی عفاف و حجاب برای گردشگران، اهدای گل، برگزاری اردو‌های فرهنگی دختران نوجوان محجبه در سطح شهرستان، همایش بانوان شاغل در ادارات و تکریم بانوان محجبه، برگزاری شاد و مفرح در 13 منطقه آسیب دیده، برگزاری شب شعر نجابت، پویش مردمی در فضای مجازی در حوزه عفاف و حجاب، مانور خودرویی بانوان، رادیو حجاب، برگزاری تربیون آزاد در پارک‌های شهر، شناسایی و تهیه مستند از خانواده‌های موفق و محجبه شهدا، برگزاری جشن حجاب برای دختران 9 ساله، دوخت رایگان چادر  و مقنعه در پارک ها، دیدار نخبگان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت، پویش ریحانه در سه بخش از جمله این برنامه هاست.

وی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ها به دو شیوه حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و مجازی در حال اجراست.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما