تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۳۱۰۴۷
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری مطالبه‌گری اعضاء مجلس خبرگان رهبری از مسئولان را از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب از اعضاء این مجلس برشمرد.
۰
plusresetminus
مطالبه‌گری خبرگان از مسئولان از تاکیدهای رهبری است
به گزارش بلاغ، آیت الله سید عبدالرحیم توکل، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به نقش و جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی و بیان این مطلب که مجلس خبرگان رهبری چندین وظیفه مهم بر عهده دارد؛ یکی از آن وظایف که ان‌شاءالله در زمان حیات ما انجام نشود، انتخاب رهبر آینده کشور پس از رهبر کنونی است که خداوند ما را پیش مرگ مقام معظم رهبری قرار دهد، اظهار داشت: انتخاب رهبر، امر بسیار عظیمی است که پس از ارتحال امام خمینی(ره) اعضای مجلس خبرگان رهبری، به فضل الهی رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند.
وی با بیان این که گاهی اوقات رهبر معظم انقلاب بیانات بسیار مهمی دارند که به اعضای این مجلس منتقل می کنند، یادآور شد: اعضای مجلس خبرگان رهبری مسؤول اجرایی مملکت نیستند اما تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب را بر عهده دارند.

آیت الله توکل با اظهار این نکته که تبدیل بیانات رهبر معظم انقلاب به گفتمان از سوی خبرگان ملت از وظائف اعضاء این مجلس است، افزود: رهبر معظم انقلاب در راستای این وظیفه اعضای مجلس خبرگان رهبری، چندین مرتبه فرمودند که به مردم بگویید تا این گفته‌ها به گفتمان تبدیل شوند و مردم از موضوعات کشور مطلع شوند و نسبت به رؤسای قوا، وزرا و مسؤولان حقوقی کشور مطالبه گری کرده و پاسخ دریافت کنید.

وی اضافه کرد: این مطالبه گری برکاتی را به دنبال دارد که یکی از آنها این است که مسؤول مربوطه متوجه می شود زیر ذره بین و کنترل است و مردم از متن قضایا آگاه می شوند چرا که اگر مطلع نشوند، به طور ناخواسته و جاهلانه فرد غیر مسؤول را مسؤول می‌بینند و بسیاری از کارهایی که بر عهده دولت است را از وظایف رهبر جامعه خواهند دانست، در صورتی که از وظایف ایشان نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسؤول اجرایی کشور باید نسبت به بسیاری از امور مملکت پاسخگو باشد، گفت: اگر مردم نسبت به این مسأله کشور مطلع نباشند، مطالبات‌شان را از یک مسؤول به غیر مسؤول منتقل می‌کنند، اما اگر نسبت به آگاهی مردم اقدام کنیم، خواهند دانست که چه کسی را باید خطاب قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲