تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۳۰۹۷۶
امام جمعه نکا با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: با برجام بر سر ما کلاه گذاشتند بنابراین راه حل مشکلات اقتصادی کشور در دیپلماسی نیست بلکه در اقتصاد مقاومتی، تولید و جهش تولید است.
۰
plusresetminus
گرانی و کرونا کورس رقابت گذاشته‌اند/ حل مشکل در اقتصاد مقاومتی، تولید و جهش تولید است نه دیپلماسی
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به هتاکی و گستاخی روزنامه شرق‌الاوسط با انتشار کاریکارتور آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید شیعه، اظهار کرد: این هتاکی به کل مقام مرجعیت، حاکمیت عراق، دین، مقدسات و عتبات بوده است.
وی افزود: احتمال این را می‌دهیم که این کار زیر سر آل سعود و وهابیت کثیف باشد و دست‌های شیطانی زیادی کار می‌کنند اما عراق و عتاب مقدسه برای ما عزیز هستند چراکه نجف پایگاه شیعه و مراجع شیعه است.
امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: مراجع شیعه پایگاه و امید مردم بوده و همه جا با مردم حضور داشته‌اند و در همه حرکات سیاسی و اجتماعی پیشانی اجتماعات بودند بنابراین به آسانی نمی‌شود کسی دست به چنین گستاخی بزند که این حرکت خائنانه ناشی از مزدوری و وابستگی اینها که محکوم بوده و از مرجعیت شیعه حمایت و دفاع می‌کنیم.
این مسئول در ادامه به مسئله آشفتگی بازار قتصادی پرداخت و اضافه کرد: جریان گرانی‌ها و عدم ثبات وضعیت بازار درد است که فعلا گرانی و کرونا با هم کورس رقابت گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد اینجا دست‌ها و شیطنتی در کار است تا مردم را بدبین و افکار عمومی را تخریب کنند و نارضایتی در مردم به وجود بیاورند.
وی گفت: چرا اینگونه است و چه کسی مقصر است، به نظر می‌رسد تحریم نیز فعلا ماسکی شده است، البته تا ۴۰ درصد را قبول داریم که به تحریم مربوط می‌شود اما همه مربوط به تحریم نیست و مسئولان باید واقعاً فکری کنند.
محمدی لائینی تصریح کرد: یا نمی‌توانند کاری کنند بگویند که نمی‌توانند و یا اگر نمی‌دانند چه باید بکنند بگویند که نمی‌دانیم، چرا وضعیت اینگونه است آیا دست سرمایه‌داران است به هر ترتیب باید فکری برای مردم شود.
وی افزود: راه حل دیپلماسی نیز راه حلی است اما جواب نداده است برجام نیز اقدامی بوده که انجام شده اما فکر می‌کنیم خیلی جواب درستی از برجام نگرفتیم بلکه آنها موفق شدند و سر ما کلاه گذاشتند.
امام جمعه نکا اذعان کرد: فکر میکردیم پول‌های ما آزاد و تحریم‌ها برداشته می‌شود که الآن نه پول‌های ما را دادند نه تحریم کم شده بلکه تحریم افزایش نیز پیدا کرده که نشان می‌دهد برجام با همه صداقتی که خودی‌های ما داشتند خوب جواب نداد.
این مسئول اضافه کرد: جواب در همان فرموده رهبری است که اگر خوب عمل می‌کردند مشکلات ما از سال‌های قبل حل می‌شد و آن اقتصادی مقاومتی، تولید و جهش تولید است و سوال این است که جواب رهبر معظم انقلاب چه شد بنابراین مسئولان باید تلاش کنند این مشکلات برطرف شود.
 
* حجاب و عفاف نشانه عزت و کرامت جامعه
محمدی لائینی همچنین در بیان مناسبت‌های هفته پیش رو با اشاره به سالروز حجاب و عفاف، اظهار کرد: روز حجاب و عفاف بسیار مقدس است، رضاخان مأمور انگلیس بود و باید بدانیم که اگر عوامل خارجی زندگی را به ما دیکته کنند کار ما به کجا کشیده خواهد شد.
وی افزود: از ابتدا نباید انسان اینگونه خود را ضعیف نشان دهد که دیگران در سرش بزنند چراکه وقتی دشمن مسلط شد آزادی دیگر سخت است و خیلی گرانن تمام می‌شود که همه مصیبت‌ها، زندانی‌ها، شهادت‌ها و مجروحیت‌ها بهای این انقلاب و عزت ما است.
امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: عزت، شرافت و شخصیت زن به همین حجاب و عفاف است البته برخی می‌گویند مانتو حجاب است هرچند فعلا مانتویی ندرایم اما منظور از حجاب، حجاب زهرایی و فاطمی که همان چادر است بوده.
این مسئول اضافه کرد: ما چادر را سمبل حجاب می‌دانیم و زن باید اینچنین باشد که مرد غیرت داشته و زن حیا نشان دهد چراکه چه قبول داشته باشیم و چه نداشته باشیم روزی باید جواب دهیم.
 
* ایستادن در خط امام، دلیل تخریب شورای نگهبان
وی به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نیز پرداخت و گفت: هر تشکیلاتی که به نفع مستضعفان و محرومان باشد و مبتلایان و معلولان ذهنی و جسمی را سرپرستی کند برای ما ارزشمند است.
در پایان محمدی لائینی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، تصریح کرد: هیچ شک و شبهه‌ای در اینکه شورای نگهبان خوب، معتدل و در خط امام است و برای رضای خدا کار می‌کند وجود ندارد اما اینکه در برابر شورای نگهبان خط تخریب به وجود آمده و ۱۰‌ها سال است که تخریب می‌کنند به این دلیل این شورا در خط امام است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴