تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۲۲
برخی از گیاهان علاوه بر زیبایی، هوای خانه شما را نیز تمیز و تصفیه می‌کنند، گل‌ها و گیاهان را در خانه نگهداری کنید تا هم سلامت بهتری داشته باشید و هم از هوای تمیز و سالم خانه لذت ببرید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به هیچ وجه اغراق نیست اگر بگوییم که گیاهان خانگی و آپارتمانی نه تنها سرسبزی و زیبایی را برای خانه و محل کار شما به ارمغان می‌آورند. بلکه بیش از جنبه تزئینی برای سلامت مفید هستند.
اگر در شهر شلوغ و پرجمعیتی زندگی می‌کنید، حتما با آلودگی هوا روبه رو هستید. اما آیا فقط ماندن در فضای داخلی خانه ما را از تنفس این همه آلودگی در امان نگه می‌دارد؟ به هر حال با باز شدن هر در و پنجره‌ای هوای آلوده شهر به فضای داخلی خانه ما هم راه پیدا خواهد کرد؛ در ضمن آلودگی‌هایی که به وسیله اسباب و اثاثیه داخل خانه تولید می‌شوند را نیز نباید فراموش کرد.
اما نگران نباشید، این موضوع هم راه‌حل‌هایی دارد. شاید استفاده از دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوا گزینه خوبی برای رفع این مشکل باشد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با یک تیر دو نشان بزنید. برخی از گیاهان علاوه بر زیبایی، هوای خانه شما را نیز تمیز و تصفیه می‌کنند. پس چه بهتر که سراغ آنها بروید و در عین حال از زیبایی، طراوت و تازگی‌شان در دکوراسیون داخلی خانه لذت ببرید. خوشبختانه برخی از گیاهان آپارتمانی در پاکیزه کردن هوای خانه نقش موثری دارند. پس خوب است تعدادی از آن‌ها را بشناسید و با توجه به فضای خانه و توان نگهداری‌تان از چندین گلدان مختلف استفاده کنید یا دست کم دو گلدان داخل خانه داشته باشید.

یاس
یاس به دلیل داشتن نوعی ماده شیمیایی، اضطراب را تسکین می‌دهد. نوسانات خلقی را بهبود می‌بخشد. کیفیت خواب را بهتر می‌کند و حتی شاید جالب باشد بدانید ایمنی بدن را بالا می‌برد و در سلامت روان ما تأثیر زیادی دارد.

گیاه عنکبوتی یا برگ گندمی
گیاهان عنکبوتی مبارزان بزرگی در برابر فرمالدئید، منواکسیدکربن و سایر ناخالصی‌های سمی هوا هستند. به ویژه غبار و ذرات ریزی که در هوا وجود دارد را جذب می‌کنند. اگر اغلب گل‌هایی که دارید خشک می‌شوند، برگ گندمی برای شما مناسب است. این گیاه آپارتمانی به مراقبت زیادی احتیاج ندارد.

اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح
گیاه صلح برای دکوراسیون منزل عالی است. زیرا، در تابستان گل‌های سفید زیبایی دارند. البته این همه کاری نیست که بتوانند انجام دهند. این گیاه آپارتمانی برای از بین بردن آلاینده های هوا، جذب آمونیاک، فرمالدئید و تری‌کلراتیلن بسیار مفید است.

گیاه ماری یا زبان مادر شوهر
گیاه ماری به دلیل نیاز به نور کم برای رشد برای اتاق خواب و خانه‌هایی که نورگیر نیستند، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. به دلیل بهبود کیفیت هوای داخلی شناخته شده است. انواع سموم از جمله را از بین می‌برد. البته برای بهینه‌سازی فرآیند تصفیه هوا، به بیش از یک گلدان از این گیاه احتیاج دارید.

رزماری
رزماری بیشتر به عنوان گیاهی شناخته شده است که حافظه را بهبود می‌بخشد. همچنین برای کاهش درد عضلات و تقویت سیستم ایمنی و گردش خون استفاده می‌شود. علاوه بر این می‌توانید یک گلدان از آن را در خانه داشته باشید و از برگ‌های تازه‌اش در پخت و پز استفاده کنید.

پیچک انگلیسی
پیچک انگلیسی به افراد مبتلا به آسم کمک می‌کند تا شب بهتر نفس بکشند و خواب آرام داشته باشند. آگاه باشید که پیچک سمی است. مراقب باشید توسط حیوانات خانگی یا کودکان کوچک خورده نشود.

اسطوخودوس 
اسطوخودوس به رفع استرس و بی‌خوابی و تسکین بی‌قراری مفید است. عصبی بودن، اضطراب و افسردگی را تا حد زیادی درمان می‌کند.

آلوئه ورا
آلوئه‌ورا به دلیل اثرات درمانی اش مشهور است. پوست ملتهب را نرم و مرطوب می کند و سوختگی، آفتاب سوختگی، سرمازدگی را درمان می‌کند.

پوتوس
پوتوس برای از بین بردن مواد شیمیایی از هوا بسیار عالی است که اغلب در چسب، رنگ و مواد شوینده یافت می‌شوند. پوتوس گیاهی جان سخت است. بنابراین اگر دست سبزی ندارید، گیاه خوبی برای شما خواهد بود.

 فیکوس الاستیکا
فیکوس الاستیکا بسیار خوب رشد می‌کند و مراقبت از آن نیز دشوار نیست. برگ‌های عظیم آن‌ها اغلب ذرات هوا را جذب می‌کند. به همین دلیل نباید فراموش کرد که گرد و غبار را از برگ‌های آنها پاک کنید.

بروملید
بروملیدها تا 90 درصد مواد شیمیایی و سمی مانند بنزن را جذب می‌کنند. اگر یک گلدان از آن را تهیه کردید، فراموش نکنید که فضاهای روشن و آفتابی برای این گیاه مناسب است.

 ژربرا
اخیراً ناسا ژربرا را بهترین گیاه برای از بین بردن بنزن از هوای داخلی و تولید اکسیژن در شب نامیده است. این نکته به کسانی که از بی‌خوابی و کمبود خواب رنج می‌برند، بسیار کمک خواهد کرد.

سرخس بوستون
گفته می‌شود که سرخس بوستون رطوبت هوا را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. همچنین به تصفیه هوا و مقابله با فرمالدئید و سایر سموم ناخواسته نیز کمک می‌کند. رشد سرخس آسان است و نور غیرمستقیم خورشید را ترجیح می دهید. فقط روزانه خاک را بررسی کنید تا از مرطوب بودن آن مطمئن شوید.

آزالیا
علاوه بر این‌که یک گل رنگارنگ و بسیار شکیل است، هوای داخلی را با جذب مواد شیمیایی بهبود می‌بخشد. حتماً در موقع خرید آزالیا دقت کنید که این گیاه آپارتمانی با محیط مرطوب را دوست دارد.

فیلودندرون یا برگ انجیری
فیلودندرون برای فیلتر کردن مواد شیمیایی سمی از هوا شناخته شده است. این گیاه مناطق کم نور را دوست دارد و نیازی به مراقبت زیادی ندارد. اما ممکن است در صورت خورده شدن، برای کودکان و حیوانات خطرناک باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲