تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۲۰
خبرگزاری دولتی شین هوا اعلام کرد که در مجموع ۲.۶ میلیون دلار (۱۸ میلیون یوان چین) به ۳۴۵ سینما به عنوان یارانه پرداخت می شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازورایتی، به سینماداران شانگهای یارانه ای پرداخت می شود تا بخشی از خسارات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کنند.

 به گزارش خبرگزاری دولتی شین هوا، در مجموع ۲.۶ میلیون دلار (۱۸ میلیون یوان چین) به ۳۴۵ سینما به عنوان یارانه پرداخت می شود.
این اقدام روز چهارشنبه اعلام شد و توسط اداره فیلم شهرداری شانگهای که افراد ذینفع را شناسایی کرده، تأیید شد.

 
پرداخت این یارانه ها طبق معیاری انجام می شود که تعداد اکران ها در یک مجتمع یا سالن سینما و نیز آمار گیشه آنها در سال ۲۰۱۹ را در نظر می گیرد.

 
سالن های سینما در سراسر چین به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از پنج ماه بسته شده اند.


 
از تاریخ ۲۳ ژانویه به سینماداران چینی دستور داده شد که سالن هایشان را تعطیل کنند. تعداد کمی از آنها سعی کردند در ماه آوریل مجدداً سالن ها را بازگشایی کنند، اما مخاطبان عمدتاً استقبال نکردند و به سینما نرفتند ازینرو دولت مجددا به آنها اعلام کرد که سریعاً سینماها را تعطیل کنند. از آن زمان، تلاش برای تصمیم گیری جهت تعیین تاریخ بازگشایی همچنان در حد حدس و گمان باقی مانده است.


 
شورای ایالتی در یک مقطع اعلام کرد که اجازه انجام این کار را داده اند ، اما مقامات شهری و استانی حاضر به دادن چراغ سبز محلی نیستند.

 

 چین، با تدابیر سختگیرانه‌ای تلاش دارد تا ویروس کرونا را به طور کامل مهار کند. چینی‌ها علاوه بر قرنطینه گسترده چین اقدام به تعطیلی سالن‌های سینما کرده‌اند، این تعطیلی برای صنعت سینما در این کشور گران تمام شده است. با این وجود مدیران سینمایی در چین به دنبال ارائه راه‌های جایگزینی هستند تا بتوانند سینما را از ورشکستگی نجات دهند. سینمای این کشور تنها طی سه ماه اول شیوع کرونا بالغ بر ۲ میلیارد دلار خسارت دید.
درآمد سینمای چین در ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۰ رقم ۲۳۸ میلیون دلار اعلام شد. این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ درآمد سینمای چین از فروش گیشه ۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲