تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۱۶
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با یک شبکه خبری عربی گفت که درگیری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به نفع دشمنان مشترک آمریکا و این کشورهاست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» گفت که درگیری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به منافع مشترک آمریکا و این کشورها آسیب می‌رساند.
این اظهارات درست پس از آن است که شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گزارش داد امارات طرح ارائه‌شده از سوی دولت آمریکا برای حل بحران در روابط قطر با کشورهای عربی و فشار به دولت ایران را ناکام گذاشته است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت که «بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] مدت زیادی است که تداوم دارد و بر این باوریم که حل این بحران به نفع همه خواهد بود».
مورگان اورتاگوس در ادامه گفت: «لازم است کشورهای عضو شورای همکاری‌ خلیج [فارس] علیه تهدیدات منطقه‌ای با یکدیگر متحد شوند».
اورتاگوس افزود: «می‌خواهیم که تمام طرف‌های ذیربط بحران کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] را حل کنند».
فاکس نیوز در ارتباط با طرح آمریکا گزارش داده بود توافق میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که امارات آن را به هم زد به خطوط هوایی قطر اجازه می‌داد از حریم هوایی عربستان و امارات عبور کند و این یک هدف مهم در کمپین فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران بود تا تهران را از سالانه ۱۳۳ میلیون دلار درازای استفاده دوحه از آسمان ایران محروم کند





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲