تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۱۱
سخنگوی وزارت امور خارجه ترور بزدلانه شهید سپهبد سلیمانی را نقض آشکار منشور ملل متحد خواند و گفت: نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی ترور بزدلانه سردار سلیمانی را نقض آشکار منشور ملل متحد خواند.
وی نوشت: «ترور بزدلانه سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم منطقه ما، «قتلی خودسرانه» و نقض آشکار منشور ملل بود. ایالات متحده مسئول این اقدام جنایت‌بار است و با حمله لفظی به سازمان ملل نمی‌تواند این مسئله را سفیدنمایی (ماست‌مالی) کند. نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.»
به گزارش فارس، خانم «کلامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست شورای حقوق بشر، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح  منشور ملل متحد خواند.
این گزارش به عنوان یک ‌مرجع رسمی سازمان ملل در غیرقانونی ترور شهید سلیمانی و مغایرت آن با منشور ملل متحد، ناخرسندی و واکنش شدید واشنگتن را در پی داشت. 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش خانم کلامارد حمله کرد و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان کرد که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده و پاسخگوی سازمان ملل نیست.
وزارت دفاع آمریکا نیز با گزارش یاد شده مخالفت کرده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲