تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۰۷
در نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر هیچ کدام از حاضران از جنایت آمریکا در ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران حمایت نکردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«اسماعیل بقایی هامانه» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»  نشست روز پنجشنبه در شورای حقوق بشر درباره موضوع شهید سردار سلیمانی را مهم توصیف کرد.
بقایی هامانه گفت: «شهید سلیمانی یک فرمانده عالی رتبه یک کشور مستقل بود و ما حق پیگرد قضایی (درباره عاملان ترور وی) داریم و یکی از اصول حقوق بین الملل به کارگیری راه‌های قضایی داخلی قبل از انتقال به نهادهای بین المللی است».
او گفت: «امروز هیچ کشوری از اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی اعلام موافقت نداشت و اروپایی‌ها هم در موضع حمایت از اقدام تروریستی آمریکا نبودند و هیچ سخنرانی یا صحبتی در حمایت از کار آمریکا در ترور سلیمانی در نشست امروز در کار نبود».
خانم «کلامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح  منشور ملل متحد خواند. 
خانم کلامارد که گزارش جدید خود در مورد قتل‌های خودسرانه از طریق به کارگیری پهپادهای نظامی را به نشست شورا ارائه می‌کرد، تاکید کرد: اقدام آمریکا مطابق هیچ از موازین حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل قابل توجیه نیست. 
بقایی هامانه هم دراین نشست در حالی که تصویری از سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش را در  کنار خود قرار داده بود به ایراد نطق پرداخت و سردار سلیمانی را  سرباز بزرگ ایرانی و مدافع واقعی حقوق بشر و کرامت انسانی در برابر سلطه گری، اشغال و تروریسم داعش معرفی کرد که توسط شقی‌ترین انسان‌های روی‌زمین به طرز وحشیانه ای ترور شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲