تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۰۶
یک رسانه آمریکایی گزارش داد امارات طرح ارائه‌شده از سوی دولت آمریکا برای حل بحران در روابط قطر با کشورهای عربی را ناکام گذاشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشبکه آمریکایی «فاکس نیوز» خبر داد که امارات توافقی با میانجیگری آمریکا میان عربستان و قطر را لحظاتی قبل از نهایی شدن برهم زد.
این شبکه آورده است که توافق میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که امارات آن را به هم زد به خطوط هوایی قطر اجازه می‌داد از حریم هوایی عربستان و امارات عبور کند و این یک هدف مهم در کمپین فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران بود تا تهران را از سالانه ۱۳۳ میلیون دلار درازای استفاده دوحه از آسمان ایران محروم کند.
فاکس نیوز گفت: «امارات از عربستان خواست از پیشنهاد آمریکا برای حل بحران کشورهای عربی با قطر حمایت نکند و همین اقدام ابوظبی موجب شد دولت ترامپ از یک پیروزی قاطع و مهم در سیاست خارجی محروم شود».
خبرگزاری بلومبرگ یک ماه پیش اعلام کرد که کویت بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت آمریکا درباره بازگشایی حریم هوایی دو کشور عربستان و امارات به روی هواپیماهای قطری، هدایت اقدامات میانجیگرانه جدید برای حل بحران منطقه خلیج فارس را بر عهده گرفته است.
همچنین این خبرگزاری گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شخصا رهبران عربستان را برای توقف محدودیت‌های هوایی اعمال شده بر قطر تحت فشار گذاشت.
عربستان، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.
دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگو و بدون اعمال هیچ گونه پیش شرطی تاکید کرده است چیزی که کویت  و عمان هم برای پیشبرد آن از طریق میانجی‌گری دراین قضیه تلاش می‌کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲