تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۰۵
یک رسانه لبنانی گزارش داده دولت این کشور درخواست خود برای معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تقدیم واشنگتن خواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیک رسانه لبنانی گزارش داده دولت این کشور درخواستی را برای معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به دولت آمریکا ارائه خواهد کرد.
شبکه خبری «ال‌بی‌سی‌آی» با گزارش این خبر افزود «دورتی شیا»، سفیر آمریکا در لبنان امروز با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان دیدار و با وی درباره مسائل مختلف از جمله احتمال معاف شدن لبنان از تحریم‌ها علیه ایران رایزنی کرده است.
«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که فروش نفت توسط ایران به حزب‌الله غیرقانونی است.
او گفت: «فروش این محصول، تحریم است. ما هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران نمی‌تواند نفت خام خودش را به طرف‌های مختلف از جمله حزب‌الله بفروشد.»
دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.
«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲