تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۸۵
معاون ریاست شورای امنیت روسیه گفت، با این‌که لحاظ کردن سلاح‌های جدید در معاهده تسلیحاتی با آمریکا ضروری است، این کشور تمایلی به این کار ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دیمیتری مدودوف» معاون ریاست شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه گفت، نسبت به تمدید معاهده تسلیحاتی «نیو استارت» با آمریکا «به‌شدت بدبین» است.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودوف در مصاحبه‌ای گفت: «به‌خاطر مواضع آمریکا، در این خصوص به‌شدت بدبین هستم. [این مواضع] در حال حاضر سازنده نیستند».
وی افزود: «به‌منظور مؤثر بودن یک معاهده، باید همه طرفین به آن پایبند باشند. در حال حاضر در آمریکا اشتیاقی برای تمدید نیو استارت نمی‌بینم. ممکن است در مواضع آن‌ها تغییراتی به‌وجود آید، ما از آن استقبال خواهیم کرد».
این مقام روس با اشاره به این‌که کشورش آماده است بدون هیچ پیش شرطی این معاهده را تمدید کند گفت: «اما آن‌ها (آمریکایی‌ها) شرایط جدید را عنوان کرده‌اند، به‌خصوص در زمینه ملحق شدن دیگر کشورها که تمدید این قرارداد را تقریباً غیرممکن می‌کند».
مدودوف همچنین تصریح کرد تسلیحات جدید باید در این معاهده لحاظ شوند اما آمریکا مایل به پذیرش آن نیست و اگر واشنگتن به تقویت زرادخانه‌های اتمی خود ادامه دهد «روسیه ناچار خواهد بود تصمیم‌های متناسب یا غیرمتناسبی را برای خنثی کردن این توانایی‌ها به کار بندد».
پیمان نیو استارت در سال ۲۰۱۰ توسط مدودوف رئیس‌جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت  آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است.
مقام‌های دولت ترامپ گفته‌اند آنها توافقنامه گسترده‌تری می‌خواهند تا سلاح‌های غیراستراتژیک را نیز پوشش دهد و حتی راستی‌آزمایی دقیقی داشته باشد و همچنین چینی‌ها نیز در آن مشارکت کنند. چنین تغییراتی اگر سال‌ها طول نکشد، ماه‌ها زمان نیاز دارد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲