هشدار تعطیلی واحدهای صنفی مازندران با ادامه کرونا؛

مسئولان برای تعطیلی بازار جزیره‌ای تصمیم نگیرند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۳۰۸۸۰
در حالی 6 شهر مازندران با وضعیت قرمز کرونایی مواجه هستند که با پیشگامی داوطلبانه کسبه آمل، بازار این شهرستان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی تعطیل اعلام شده است و تاکنون تصمیم جدی از سوی مسئولان استانی، برای تعطیلی بازار در سایر شهرهای قرمز استان گرفته نشده است.
۰
plusresetminus
مسئولان برای تعطیلی بازار جزیره‌ای تصمیم نگیرند
به گزارش بلاغ، هنوز چند وقتی از بازگشایی و از سرگیری فعالیت دوباره بازار و صنوف در مازندران نگذشته است که روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا باعث شده تا با تصمیم ستاد استانی کرونا، بار دیگر کرکره صنوف در شهرهای قرمز با پیشگامی داوطلبانه بازار آمل، پایین کشیده شود و تداوم آن، احتمال تعطیلی مابقی شهرها را نیز قوت بخشیده است.

در حالی 6 شهر مازندران با وضعیت قرمز کرونایی مواجه هستند که با پیشگامی داوطلبانه کسبه آمل، بازار این شهرستان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی تعطیل اعلام شده است و تاکنون تصمیم جدی از سوی مسئولان استانی برای تعطیلی بازار در سایر شهرهای قرمز استان نگرفته شده است.

البته تعطیلی بازار در شهرهای قرمز هرچند ممکن است با مقاومت کسبه در این شهرها روبرو شود اما با توجه به وضعیت بحرانی مبتلایان در این شهرها و آغاز موج دوم کرونا در برخی از شهرهای مازندران، تعطیل بازار کمک بسزایی در کنترل و مهار کرونا دارد.

دستورالعمل تعطیلی بازار بهشهر هنوز ابلاغ نشد

اسماعیل هادی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وضعیت قرمز شهرستان بهشهر، تعطیلی بازار در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان قرار دارد یا خیر؛ اظهار کرد: تاکنون، دستورالعملی مبنی بر تعطیلی بازار در بهشهر به ما اعلام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر، فعالیت اماکن ورزشی، تالارها، استخرها و منطقه گردشگری عباس آباد در بهشهر تعطیل است.

احتمال مقاومت کسبه وجود دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، اعلام تعطیلی بازار با مقاومت کسبه نیز همراه خواهد شد.

هادی‌نژاد در ادامه به تشدید نظارت‌ها بر بازار و واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مشکل فعلی در بازار، غالبا منحصر به موضوع گرانی است که نظارت‌ها برای مهار و کنترل قیمت‌ها در بازار در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در راستای این نظارت‌ها، یک واحد تولیدی آجر در بهشهر به دلیل گرانفروشی شناسایی و منجر به تشکیل پرونده 270 میلیون تومانی شد.

گران‌فروشی در صدر تخلفات بازار بهشهر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهشهر، عنوان کرد: طی مدت اخیر، نزدیک به 100 فقره پرونده در سطح بازار تشکیل شد که عمده تخلفات کشف شده، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.

هادی‌نژاد گفت: این تخلفات بیشتر مربوط به خواروبار و لوازم خانگی بوده و در مجموع ارزش ریالی پرونده‌های متشکله، دو میلیارد و 860 ملیون ریال بوده است.

وی متذکر شد: در بخش قاچاق نیز 11 فقره پرونده به ارزش 230 میلیون ریال  کشف و تشکیل شد.

مسئولان درخصوص تعطیلی بازار، جزیره‌ای تصمیم نگیرند

هر چند شهرستان بهشهر، در کنار شهرهایی نظیر بابل، نوشهر، فریدونکنار، سوادکوه در وضعیت قرمز به سر می‌برند؛ اما تاکنون تصمیمی در خصوص تعطیلی بازار در این شهرها گرفته نشده است.

انتظار می‌رود با توجه به جمعیت صنفی قابل توجه در شهرهای با وضعیت قرمز، مسئول از تصمیم جزیره‌ای و نقطه‌ای تعطیلی بازار در شهرهای قرمز پزهیز و برنامه و تصمیم مشترک و هماهنگی برای هر 6 شهر قرمز استان، اتخاذ و عملیاتی کنند.

طی روز جاری، رئیس سازمان صنعت مازندران از تعطیلی بازار آمل در  روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به داوطلبی خود صنوف و کسبه در این شهرستان خبر داد و امید می‌رود این روند، در سایر شهرهای با وضعیت قرمز با پا جلو گذاشتن صنوف، انجام شود.
 
حسینقلی قوانلو اظهار کرد: باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی هفت شهر استان مقرر شد تمامی تالارها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه و واحدهای پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند

وی افزود: باتوجه به شرایط وخیم آمل و با پیشنهاداصناف مقرر شد روزهای شنبه و یک‌شنبه خفته آینده بازار آمل تعطیل باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر ضرورت همکاری اصناف، بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها اجباری است و در شهرهای با وضعیت قرمز نظارت‌ها ویژه‌‌تر و برخوردها ویژه‌تر و سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود.

قوانلو با اعلام اینکه شرایط استان در زمینه بیماری کرونا وخیم است، اظهار کرد: کل استان به‌نوعی درگیر است برخی شهرها قرمز و برخی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند و تاکید ما مردم این بوده که رعایت کنند تا دوباره به شرایط بک ماه قبل برگردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴