تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۶۱
اقدام نخست‌وزیر جدید فرانسه در انتصاب وزیر بودجه متهم به آزار جنسی بعنوان وزیر کشور که مسئول نظارت بر اجرای قانون را دارد، موجی از خشم و انتقادات مردم این کشور را برانگیخت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ تصمیم «ژان کاستکس» نخست‌وزیر جدید فرانسه در اعطای ترفیع رتبه به همکار متهم به جرایم جنسی‌اش یعنی «ژرار دارمانین» به سمت وزیر کشور فرانسه، موجی از خشم را در این کشور برانگیخته است.
طبق گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، انتصاب دارمانین به عنوان وزیر کشور فرانسه به مفهوم آن است که وی مسئول اجرای قوانین فرانسه خواهد بود.
حمایت روز گذشته نخست‌وزیر فرانسه از دارمانین بعد از اعتراضات اوایل روز گذشته گروههای حامی حقوق زنان به انتصاب وی بعنوان وزیر کشور فرانسه مقابل کاخ الیزه صورت گرفت.
کاستکس در گفت‌وگو با شبکه «ب اف ام تی وی» تصریح کرد که مسئولیت انتصاب دارمانین را برعهده می‌گیرد.
دارمانین پیش از این بعنوان وزیر بودجه فرانسه فعالیت داشت که به آزار جنسی متهم شده‌ است و تحقیقات اولیه در این زمینه در حال انجام است با اینحال او تمامی اتهامات را رد کرده است.
علیرغم آنکه تحقیقات درباره اتهامات وارده به دارمانین در جریان است اما دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با حمایت از وی گفت که فرایند تحقیقات مانعی برای انتصاب وی بعنوان وزیر کشور فرانسه ایجاد نمی‌کند.
تحقیقات اخیر مربوط به شکایت حقوقی ۲۰۱۷ یک زن است که می‌گوید دارمانین سال ۲۰۰۹، وی را زمانی که بدنبال کمک حقوقی بوده، مورد آزار جنسی قرار داده است. دارمانین عالی‌رتبه‌ترین مقام فرانسوی محسوب می‌شود که به آزار جنسی متهم شده است.
کاخ الیزه فرانسه عصر روز دوشنبه از تشکیل کابینه جدید فرانسه خبر داد که در این کابینه «فلورنس پارلی» و «ژان ایو لودریان» همچنان در سمت‌های خود به عنوان وزرای دفاع و خارجه فرانسه باقی ماندند.
روز جمعه بود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه «جان کاستکس» را به عنوان جانشین «ادوارد فیلیپ» در سمت نخست وزیری منصوب کرد و به وی دستور داد تا کابینه جدید را تشکیل دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴