تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۲۷
آمریکا به هدف تقویت لیتوانی از اعضای ناتو که هم مرز با روسیه است ،6 فروند بالگرد «بلک هاوک» به این کشور میفروشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآمریکا قصد دارد برای تقویت یکی از آسیب پذیرترین مناطق تحت کنترل ناتو در اروپا، ارتش لیتوانی را بالگردهای تهاجمی تجهیز کند.
به نوشته وبگاه «استرایپس» آمریکا قصد دارد بدین منظور 6 فروند بالگرد «بلک هاوک یو اچ 60 » به لیتوانی بفروشد. این قرارداد همچنین شامل ارسال مسلسهای «M240H»  و سامانه های موشکی به ارزش 380 میلیون دلار است.
در بیانیه «سازمان همکاری دفاعی امنیتی آمریکا » در این زمینه آمده است که بالگردهای بلک هاوک از نیروهای آمریکا و ناتو برای واکنش سریع در اجرای انواع ماموریتها و موضع گیری سریع نیروها با بالگرد کمک میکند. این سازمان اعلام کرده که این بالگردها در مراقبتهای مرزی، عملیات ضد تروریستی، جستجو و نجات و عملیات در انوع آب و هوا به لیتوانی کمک میکند.
لیتوانی هم مرز با روسیه در منطقه «کالینینگراد» ملقب به دژ موشکی است و یکی از امنیتی ترین مکانهای ناتو به شمار می آید.
روسیه در سال‌های گذشته برای محافظت از مرزهای خود موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در کالینینگراد مستقر کرده است. کالینینگراد بخشی از خاک  روسیه در ساحل دریای بالتیک قرار دارد.در این منطقه که 300 کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد، ناوگان بالتیک روسیه مستقر است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما