تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۳۰۷۸۵
معاون کل وزیر بهداشت گفت: در شرایط فعلی که از یک هفته گذشته تاکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران روند افزایشی به خود گرفته است.
۰
plusresetminus
مسافران به مازندران سفر نکنند/نگرانی از وضعیت مازندران در افزایش مبتلایان به کرونا
به گزارش بلاغ، ایرج حریرچی در جلسه ستاد دانشگاهی فرماندهی کنترل ویروس کرونا استان اظهار کرد: درخواست ما این است که مسافران تهرانی و سایر نقاط کشور اعم از جنوب ، غرب و شرق استان های کشور به مازندران سفر نکنند.

وی با هشدار به هموطنان هرگونه سفر به این استان را بازی با سلامتی مسافران و مردم این خطه شمالی دانست.

حریرچی گفت: به دلیل نزدیک شدن وضعیت این استان به قرمز و هشدار، قرار است تصمیمات جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئولان این استان گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه هفت شهر مازندران دوباره جولانگاه این ویروس خطرناک شده است افزود: بازگشایی ناگزیر مراکز خدماتی و اصناف برای تامین معیشت مردم و همچنین تغییر رفتار مردم از عمده ترین دلایل صعودی شدن روند ابتلای مردم استان به این ویروس است.

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: عدم استفاده از ماسک و برگزاری مراسم جشن و ترحیم بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی از دیگر دلایل افزایش تعداد مبتلایان است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده گفت: برای شهرهای قرمز  فعالیت دسته های سه و چهار از جمله برگزاری مراسم جشن و ترحیم، مساجد و مصلی ها، تالارهای پذیرایی و... ممنوع شده است.

حریرچی ضمن هشدار به هموطنان هر گونه سفر به این استان را بازی با سلامتی و جان مسافران و مردم این خطه شمالی دانست و بیان کرد:وضعیت استان از لحاظ بیماری وضعیت مطلوبی نیست و ظرفیت بیمارستانهای مازندران برای پاسخگویی به نیازهای گردشگران غیربومی کافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اظهار کرد: ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 136 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند  ظرف همین مدت تعداد 66 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

سید عباس موسوی افزود: هم اکنون 563 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای آمل، بابل، بهشهر ، رامسر ، محمودآباد ، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند

موسوی افزود: برای مهار بیماری کووید۱۹ ، نزدن ماسک در جامعه یک ضد ارزش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جزو مطالبه گری شهروندان محسوب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همه باید با هدف شکست کرونا به دستورالعمل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک پایبند باشیم .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰