تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۷۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شهرهای آمل، نوشهر، بهشهر، بابل در وضعیت قرمز و قائم شهر و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
۰
plusresetminus
وضعیت قرمز کرونایی در 6 شهر مازندران/ بسته نظارتی بر دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شد
به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی در نشست خبری پیشگیری و کنترل کرونا ویروس با اشاره به اینکه شاهد ادامه موج اول کرونا در استان هستیم، از افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران ابراز نگرانی کرد.

وی با اعلام اینکه تا یک ماه گذشته وضعیت بیماری کرونا در استان بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: توانستیم از مرحله اول عبور کنیم اما با بازگشایی و اقداماتی که صورت گرفت و به ازای آن تغییر رفتار مناسبی که صورت نگرفت کار را در این روزها سخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در ادامه موج اول شهرهای بابل، فریدونکنار، آمل، بابل و قائم شهر تحت تاثیر قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر شهرهای آمل، بابل، نوشهر، بهشهر  رامسر در وضعیت قرمز قرار گرفتند  و برخی از شهرها مانند قائمشهر در وضعیت نارنجی به سر می برند و ریسک این وجود دارد که در وضعیت قرمز قرار گیرند.

موسوی با اشاره به اینکه باید تغییر رفتار جدی در بین مردم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: قدرت انتقال ویروس به حدی است که نمی شود با آن شوخی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فاصله نزدیک شهرها و مراودات بین شهری در سطح استان، شیوع بیماری کرونا به سرعت افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگر این وضعیت را کنترل نکنیم مجبوریم به سمت قرنطینه، برگرداندن محدودیت ها  و بستن بسیاری از مراکز حرکت کنیم.

این مسئول استفاده از ماسک را در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار ضروری دانست و گفت: اگر ۸۰ درصد جامعه از ماسک استفاده کنند تا حدود زیادی از ابتلای افراد به بیماری کرونا جلوگیری می شود.

موسوی بر فاصله گذاری فیزیکی تاکید کرد و گفت: تجمعات سبب ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری می شود بنابراین باید از تجمع غیرضروری مانند برگزاری عروسی و عزا جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ابلاغ بسته نظارتی بر دستورالعمل های بهداشتی (نسخه 01) به تمام شهرستان ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف، افزود: برای همه دستگاه ها بسته  نظارتی راه اندازی شده است که با ابلاغ آن همه دستگاه ها موظف به رعایت آن هستند.

موسوی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 136 بیمار جدید در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی شدند، گفت: طی همین مدت  66 بیمار ترخیص شدند و در مجموع  563 بیمار نیز بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم دغدغه مراقبت از کرونا را داشته باشند، گفت: احتمال برگشت برخی محدودیت ها در استان وجود دارد و همه ما برای عدم اجرای این محدودیت ها راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما