عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

70 درصد فعالان صنفی طلا از بازار جا ماندند/سکه 10.7 میلیون تومان!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۳۰۷۷۵
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت لحظه‌ای سکه امامی در این لحظه، 10 میلیون و 700 هزار تومان است؛ گفت: در شرایط کنونی، نزدیک به 70 درصد فعالان صنفی از بازار جا می‌مانند؛ چراکه نوسانات مکرر لحظه‌ای قیمت‌ها در بازار طلا موجب می‌شود تا فعالان صنفی امکان جایگزین کردن طلای فروخته شده خود را نداشته باشند.
۰
plusresetminus
70 درصد فعالان صنفی طلا از بازار جا ماندند/سکه 10.7 میلیون تومان!
به گزارش بلاغ، فروشندگان طلا و جواهر به دلیل نوسانات لحظه‌ای از روز گذشته تا امروز، حاضر به فروش طلای آب شده و سکه نبودند؛ زیرا امکان داشت از بازار جا بمانند.

در شرایط کنونی بازار، نوسانات زیاد قیمت طلا موجب می‌شود تا فعالان صنفی امکان جایگزین کردن طلا و سکه فروخته شده را نداشته باشند و اصل سرمایه آن‌ها از بین برود؛ به همین دلیل از فروش طلای آب شده و سکه برای چند ساعت و یا روز خودداری می‌کنند.

محمدرضا نصیری فعال صنفی بازار طلا در مازندران در خصوص آخرین نوسانات بازار طلا و سکه، می‌گوید: هر مثقال طلا در بازار امروز به 4 میلیون و 150 هزار تومان و هر گرم آن نزدیک به 956 هزار تومان است.

وی افزود: قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار امروز 10 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه 5 میلیون و 300 هزار و ربع سکه نیز سه میلیون و 100 هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت لحظه‌ای سکه امامی در این لحظه، 10 میلیون و 700 هزار تومان است.

این فعال صنفی در خصوص نوسانات لحظه‌ای قیمت‌ها در بازار طلا و تبعات آن بر فعالیت کسبه بازار طلا، بیان کرد: در شرایط کنونی، نزدیک به 70 درصد فعالان صنفی از بازار جا می‌مانند؛ چرا که در شرایط فعلی معاملات تنها روی طلای آب شده و آن هم با سود کم صورت می‌گیرد و با نوسان قیمت، که گاه به 100 هزار تومان در هر مثقال می‌رسد، در واقع، فعال صنفی گرمی 20 هزار تومان از بازار عقب می‌ماند و نمی‌تواند خود را بالانس کند.

نصیری تصریح کرد: نوسانات مکرر لحظه‌ای قیمت‌ها در بازار طلا موجب می‌شود تا فعالان صنفی امکان جایگزین کردن طلای فروخته شده خود را نداشته باشند، چرا که فعالان صنفی تنها به ریال فکر نمی‌کنند بلکه حجم طلا نیز نکته کلیدی در این صنف است.

وی ادامه داد: اگر حجم طلا در این نوسانات از سوی فعال صنفی حفظ نشود، از بازار جا می‌ماند و امکان جبران هم بسیار کم است و لذا حفظ وزن طلا، یک بحث حیاتی در بازار طلا است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران عنوان کرد: در بازار فعلی، خرید و فروش راکد است و اگر فعال صنفی در اندک معاملات طلای آب شده هم زیان ببیند که در بازار نوسانات لحظه‌ای، بسیار محتمل است، امکان از بین رفتن اصل سرمایه و زیان وجود دارد.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران با بیان اینکه در شرایط فعلی که نوسانات قیمتی، لحظه‌ای است، امکان خودداری فروش طلا و سکه از سوی فعال صنفی وجود دارد؛ گفت: به طور مثال طی عصر روز گذشته، اگر کسی قصد داشت طلای آب شده یا سکه خریداری کند، وجود نداشت، چرا که همه می‌دانستند که این نرخ برای امروز مجددا دچار نوسان می‌شود.

نصیری متذکر شد: در شرایط فعلی، سکه در بازار نایاب شده است و اگر هم باشد، قیمتش بیشتر از نرخ اعلامی است و حتی بالاتر هم کسی نمی‌فروشد؛ چرا که نزدیک به دو هفته است که قیمت‌ها روند صعودی دارد و برگشت هم نمی‌کند و لذا فروشنده، در بازار نیست؛ چرا که با فروش آن، مجددا نمی‌تواند طلای خود را جایگزین کند.

وی با اشاره به رکود عمیق معاملات در بازار طلا، اعلام کرد: معاملات بازار طلا روی دو حول زینتی و سرمایه می‌چرخد که در شرایط فعلی، جنبه سرمایه‌ای آن کاملا از بین رفته است و در جنبه زینتی نیز فعلا توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار ما، در این لحظه قیمت دلار در بازار آزاد از مرز 22 هزار تومان گذشته است و آرام آرام به نیمه کانال 22 هزار تومانی در حال نزدیک شدن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴