تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۵۴
نخست وزیر لبنان امروز گفت که بر خلاف اصرار برخی برای ایجاد هرج و مرج در لبنان، دولت با کمک برخی کشورهای عربی و در راس آن عراق که حاضر به خالی کردن پشت لبنان نشد، در حال عبور از بحران است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنخست وزیر لبنان روز سه شنبه از کمک‌های عراق برای کمک به حل بحران اقتصادی کشورش به رغم کارشکنی‌های عده‌ای دیگر، قدردانی کرد.
«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در آغاز جلسه امروز هیئت دولت لبنان در کاخ بعبدا گفت: «با وجود دود سیاسی که برخی اصرار دارند در لبنان پخش کنند تا راه‌ها قطع شده و همه چیز آلوده شده و ریه‌های مردم و باورهای آنها مسموم شود، اما امیدها برای برون رفت از بحران وخیم کنونی وجود دارد».
اشاره نخست وزیر لبنان به تظاهرات‌های اخیر کشورش در اعتراض به اوضاع معیشتی است که عمده آن به اغتشاش و خرابکاری کشیده شد و دیاب، دشمن صهیونیستی را در پشت پرده حامی این اعتراضات برای نابودی کشور دانست.
نخست وزیر لبنان قدرت اراده لبنانی‌ها و کمک کشورهای حامی لبنان را تکیه گاه دولت خود دانست و گفت: «ما به موفقیت طرح دولت و حمایت و پشتیبانی برادرانمان از کشورهای عربی امید داریم که بر خلاف برخی کشورهای عربی حاضر به خالی کردن پشت لبنان نشدند، اول کشور عراق که ما اخیرا میزبان یک هیئت وزارتی از دولت آن بودیم و با عراقی‌ها برای دستیابی سریع‌تر به نتایج مطلوب در حال پیگیری توافقات هستیم».
وی افزود: «می‌توانم امروز بگویم که امید ما زیاد شده است و طی چند هفته آینده لبنانی‌ها نتایج تلاش‌های ما را در مقطع گذشته احساس خواهند کرد».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴