تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۳۰۶۰۱
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به بارش باران در دامنه های استان از شهروندان خواست از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
۰
plusresetminus
هشدار وقوع سیلاب در مازندران/شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
به گزارش بلاغ، علی اصغر احمدی طی گفت و گویی اظهار کرد: براساس هشدار اداره کل هواشناسی، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه با رشد ابر‌های همرفتی شاهد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید بویژه در ارتفاعات و دامنه‌های استان خواهیم بود.

وی افزود: پیامد این سامانه بارشی وقوع سیلاب های محلی ناگهانی در مسیل ها و دره ها خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به کلیه هم استانی ها و مسافران توصیه کرد: ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری، از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بخصوص در ساعات بعد از ظهر و شب خودداری کنند.

احمدی گفت: ساکنان واقع در حاشیه رودخانه ها، ضمن هوشیاری کامل و در صورت بروز خطر جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل و سکونت گاه های خود اقدام کنند.

وی افزود: دامداران و ساکنان بومی نیز دام های خود را به دور از ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین گفت: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات استان از توقف و برپایی چادر در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد.

احمدی ادامه داد: به کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما