تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۴۳۰۵۰۵
مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران گفت: مشوق‌ها به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند و توانمندی‌شان را ثبت کرده باشند کمک می‌کند تا بتوانند امریه بگیرند.
۰
plusresetminus
سربازان توانمند می‌شوند/بخشش اضافه خدمت در انتظار سربازان ماهر
به گزارش بلاغ، حسین درویشی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق دستورالعمل جدید، سربازان باید یک مهارت را در دوران سربازی خود یاد بگیرند، زیرا سرباز ماهر کسی است که یکی از گواهی‌های قانونی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشد، یا اینکه در حین سربازی بتواند گواهی‌های رسمی مهارتی را دریافت کند.
 
وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بومی و بر اساس بازار کاری هر استان و شهرستان به متقاضیان ارائه می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به شاخص‌ها و معیارهای سنجش و کسب گواهینامه مهارتی حداکثر ۳۰۰ امتیاز بگیرند.
 
مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: مشوق‌ها به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند و توانمندی‌شان را ثبت کرده باشند کمک می‌کند تا بتوانند امریه بگیرند و شهر محل خدمت خود را به‌عنوان مشوق‌های حین خدمت به‌عنوان سرباز توانمند؛ تعیین کنند.
 
درویشی تصریح کرد: این طرح از تیرماه سال جاری آغاز شده است که مقرر شده سربازان حرفه‌ای بیاموزند و توانمند شوند تا بعد از خدمت جذب بازار کار شوند.
 
وی بیان کرد: در همین راستا ۵۰۰ مهارت تعیین شده و مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است و این کار گوشه‌ای از فعالیت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی است.
 
درویشی افزود: همه فارغ التحصیلان پسر دانش‌سراها و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان سرباز ماهر محسوب می‌شوند، در خصوص تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی، آن‌هایی که لیسانس به بالا هستند تا آنجا که امکان دارد در مهارت خود به کارگیری می‌شوند اما اگر افرادی در رشته غیرمرتبط به کارگیری شوند باید آموزش ببینند.
 
مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در پایان در مورد مشمولان فوق‌لیسانس به بالاتر، گفت: مدرکشان به‌عنوان مهارت تلقی شده اما آموزش‌های عمومی از جمله کارآفرینی را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴