تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۹۴
صدها شهروند دانمارکی در اعتراض به تلاش رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، دست به تظاهرات زده و از مقامات کشور خواستند این رژیم را وادار به تبعیت از قوانین بین‌المللی کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ صدها نفر از شهروندان «کپنهاگ» پایتخت دانمارک، روز شنبه در اعتراض به طرح اشغال کرانه باختری دست به تظاهرات زدند.
به نوشته خبرگزاری فلسطینی «وفا»، معترضان ابتدا در میدان «اسرائیل» دست به تجمع زده و سپس به سمت محوطه ساختمان پارلمان دانمارک حرکت کردند.
معترضان با خطاب قرار دادن مسئولان دانمارکی، از آن‌ها درخواست کردند به حمایت از فلسطین پرداخته و با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی، آن را وادار به تبعیت از قوانین بین‌المللی کنند.
همچنین شرکت‌کنندگان در این تجمع چند صد نفری، با برافراشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از این کشور، خواستار به رسمیت شناخت کشور مستقل فلسطین و تحریم «رژیم آپارتاید اسرائیل»‌ شدند.
روز گذشته (شنبه) نیز روسای جمهور، وزرای خارجه و برخی مقامات سیاسی  و فرهنگی اسبق کشورهای آمریکای لاتین خواستار تحریم رژیم اسرائیل جهت عقب نشینی از طرح اشغال بخش هایی از کرانه باختری شدند.
گروهی دیگر از سران سابق کشورهای دنیا نیز از رهبران کشورهای اروپایی خواسته‌اند رژیم صهیونیستی را برای عدم اجرای طرح اشغالگرانه‌اش در کرانه باختری تحت فشار قرار دهند.  گروه موسوم به «The Elders» که در سال ۲۰۰۷ توسط «نلسون ماندلا» پایه‌گذاری شده در نامه‌ای به رهبران فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا نوشته‌اند که آنها باید تأکید کنند که «الحاق» (اشغال) بخش‌هایی از کرانه باختری تبعات اقتصادی و سیاسی منفی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت. 
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این قرار بود در چهارشنبه‌ای که گذشت (۱ جولای) بخش‌هایی از کرانه باختری را در راستای طرح «معامله قرن» آمریکا رسماً اشغال کند. با وجود این، کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که پیشبرد این طرح به تأخیر افتاده است. رژیم صهیونیستی گفت در حال نهایی کردن جزئیات این طرح با کاخ سفید است. 
صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲