تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۸۴
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران از پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیارد ریالی به جوانان روستایی متقاضی اشتغال در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجواد طالبی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دهیاران مازندران در استانداری، اظهار کرد: از سه محل فروش سوخت، ماده ۵۸ و ارزش افزوده اعتبارات دهیاری‌های استان تامین می‌شود.
وی با اعلام اینکه در کارگروه اشتغال و تسهیلاتی که در دفتر کل امور روستایی استانداری تشکیل شد، اعتباراتی برای توسعه اشتغال اختصاص داده شده است، افزود: در سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص پیدا کرده و این روند در سال جاری هم تداوم دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران اضافه کرد: این تسهیلات با بهره کم در سال جدید هم برای توسعه اشتغال اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: دولت با اعتبار اختصاص در اختیار دهیاران با بهره هشت درصد برای توسعه اشتعال به روستاهای استان توجه جدی دارد، البته این اعتبار به دهیاران اختصاص می‌یابد که می‌تواند بر اساس نیاز روستاها تقسیم کند.

*کرونا دوباره فراگیر می‌شود
استاندار مازندران نیز با اشاره به نقش حساس دهیاران در توسعه روستاها، اظهار کرد: برای توسعه روستاها و پویایی روستاییان باید به توسعه اشتغال کمک کنیم.
احمد حسین‌زادگان اضافه کرد: اگر دهیاران تمرکز خودشان را برای توسعه اقتصادی سوق دهند، سهم به سزایی در مهاجرت معکوس خواهند داشت.
استاندار مازندران یادآور شد: کارگروه توسعه روستاهای استان با محوریت ایجاد اشتعال و توسعه اقتصادی تشکیل شود.
وی بیان کرد: در این کارگروه‌ها فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه احصا و بر اساس آن برای ایجاد اشتغال و تاسیس بنگاه اقتصادی اقدام کنیم.
حسین‌زادگان ادامه داد: از ظرفیت سازمان مردم نهاد برای توسعه اشتغال به خوبی باید استفاده کنیم، فعالیت دهیاری‌ها باید نظام‌مند شود.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله این روزها در کشور باید توجه به مسائل اقتصادی باشد، سایر مسائل در اولویت‌های بعدی بوده و مباحث سیاسی در آخرین مباحث قابل طرح است.
استاندار مازندران با اعلام اینکه برای مقابله با کرونا نیاز به همراهی دهیاران داریم، گفت: در حال حاضر چند شهر استان در وضعیت قرمز قرار دارد و به نظر می‌رسد با عدم مراعات طی چند روز آینده دوباره کرونا در کل استان فراگیر می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲