تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۸۳
عضو پارلمان عراق از ائتلاف «سائرون» با اشاره به تجاوزات مستمر آمریکا به حاکمیت عراق و بی‌اعتنایی آن به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی تأکید کرد که دیگر سکوت در برابر این تجاوزات ممکن نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«سلام الشمری» عضو پارلمان عراق تاکید کرد که رفتارهای آمریکا بیانگر تعامل آن با یک کشور دارای حاکمیت مستقل نیست بلکه رفتار آن با عراق به گونه‌ای است که گویی عراق یکی از ایالت‌های آمریکاست.
الشمری افزود که دلیل این تجاوزات آمریکا ضعف در اتخاذ تصمیمات قاطعانه در کشور است که باعث شده شاهد بی‌احترامی در رفتارهای آمریکا به عراق باشیم.
طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که این رفتارهای آمریکا به دنبال آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه شدت پیدا کرده است و این دلیل دیگری بر عدم جدیت آمریکا در تعامل با عراق به عنوان یک کشور مستقل است.
وی خواستار اتخاذ موضع صریح و روشن دولت عراق در قبال این رفتارهای آمریکا شد و گفت که سند قانونی مورد تأیید نمایندگان ملت در خصوص ضرورت اخراج نظامیان آمریکا از کشور وجود دارد.
رسانه‌های عراق عصر شنبه از اقدام سفارت آمریکا در بغداد در آزمایش و راه اندازی سامانه دفاع هوایی در منطقه سبز بغداد که منطقه‌ای دیپلماتیک است، خبر دادند. این اقدام آمریکایی‌ها اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های عراقی را در پی داشت و هشتگ «#قاعدة_مو_سفارة» (سفارت نیست پایگاه نظامی است) راه انداختند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲