تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۸۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بابل، تمامی تجمعات، همایش‌ها و مراسم‌ ختم تشییع جنازه و عروسی در این شهرستان ممنوع شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفرزاد جلالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به هشدارهای ستاد ملی کرونا و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی گفت: متأسفانه در روزهای گذشته با افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل، وضعیت این شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است.

 
وی از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در بابل بشدت ابراز نگرانی کرد و افزود: از امروز کلیه تجمعات از جمله همایش‌ها و مراسم‌ ختم و جشن در بابل محدود می‌شود. 
جلالی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در ستاد بحران شهرستان گفت: جلسات اداری نیز به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و همه به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش داده و با وجود آمادگی سیستم بهداشتی درمانی نگران پیک دوم کرونا هستیم.
وی ادامه داد: بعد از یک مدت کوتاه سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل، افزایشی شد و در حال حاضر با بستری ۲۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌ها را به ۱۲۲ نفر افزایش داده و وضعیت کرونایی در بابل بار دیگر قرمز شد.
 جلالی عنوان کرد: هم اکنون ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، منتظر این افزایش بودیم، متأسفانه بدلیل هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان بابل در ایام تعطیلات و همچنین عادی شدن و عدم رعایت پروتکل بهداشنی از سوی مردم، وضعیت این روزهای قرمز کرونایی در بابل را پیش بینی کرده بودیم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، یادآور شد: رونق بازارهای محلی ، ترددهای بی‌رویه شهروندان در سطح شهر، عادی شدن شهروندان در مناسب‌های اجتماعی اعم از جشن‌های عروسی و عزاداری‌ها و همچنین جلسات اداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی موج بستری بیماران کرونایی در بابل را افزایشی کرد.
این مسؤول به الزامی شدن استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیرماه اشاره کرد و از مردم خواست توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، گفت:استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.
جلالی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است، باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و شغل و همچنین خریدهای مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲