تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۷۹
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره حادثه آتش‌سوزی در سایت نظنز گفت سیاست همیشگی این رژِیم ممانعت از دست‌یابی ایران به توانایی‌های هسته‌ای است و بهتر است اقدامات در این راستا ناگفته بماند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به حادثه آتش‌سوزی در سایت اتمی ایران در نطنز واکنش نشان داد. او در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت این رژیم هر اقدامی را برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای ایران به کار خواهد بست.
به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وی گفت: ما سیاست طولانی‌مدت را در دوره‌های مختلف داشته‌ایم تا به ایران اجازه ندهیم توانایی‌های هسته‌ای داشته باشد. رژیم (ایران) با چنین توانایی‌هایی تهدید موجودیتی علیه اسرائیل است و نمی‌توانیم اجازه دهیم در مرزهای شمالی ما خود را تثبیت کند. بنابراین ما اقداماتی را انجام می‌دهیم که بهتر است درباره آن‌ها صحبت نشود.
پیش از این «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش، در پاسخ به سوالی درباره مداخله رژیم صهیونیستی در اتفاقات اخیر آتش سوزی در سایت اتمی ایران گفت که «نمی‌توانم (دخالت اسرائیل) در این حادثه یا حوادث دیگر را تایید یا رد کنم.»
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در مواجه با همین سوال از سوی خبرنگاران از پاسخ صریح به این سوال خودداری کرد و گفت: ما نمی‌توانیم به وضوح به آن ورود کنیم.
اشکنازی در ادامه ادعاهایش، به مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر موعد آن‌ها پایان خواهد یافت نیز پرداخت و با اتهام‌زنی علیه تهران، گفت این رژیم از تلاش‌های آمریکا برای اطمینان از این که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران تمدید خواهد شد، حمایت می‌کند.
وی همچنین با اشاره به مسئله اشغال کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: امکان دارد اسرائیل قوانین خود را طبق طرح صلح رئیس‌جمهور آمریکا بر بخش‌هایی از کرانه باختری اعمال کند.
اشکنازی مدعی شد: ما فکر می‌کنیم طرح ترامپ فرصت خوبی است. اولین بار است که یک طرح به بزرگترین نگرانی‌های اسرائیل یعنی حفظ امنیت ملی و اکثریت یهودی می‌پردازد. طرح ترامپ به هر دوی آن‌ها پاسخ خوبی می‌دهد.
این مقام صهیونیست در ادامه گفت که با اجرای تنها بخشی از این طرح مخالف است و باید به طور کامل اجرا شود. وی گفت: این طرح به جدایی [از فلسطینیان] منتهی می‌شود که ما با آن موافقیم، اما نه به صورت گامی جزئی و یک‌طرفه... عقاید ما در مذاکرات با بنیامین نتانیاهو و تیم روند صلح آمریکایی شنیده شد.
او همچنین گفت که نمی‌داند نتانیاهو چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد اما مذاکرات در جریان است.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: نیاز است که در این خصوص ارزیابی‌های دفاعی و قانونی را بشنویم و بعد تصمیم بگیریم. باید خیلی مراقب وضعیتی باشیم که می‌تواند امنیت و روابط ما را خراب کند. (در صورت نسنجیدن جوانب) بهای سنگینی خواهیم پرداخت.
او همچنین در خصوص روابط با اروپا گفت که چنین اقدامی می‌تواند این رژیم را در سطح اروپا با چالش مواجه کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲