تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۳ شهر مازندران شامل شهر‌های بهشهر، آمل و نوشهر وضعیت قرمز دارند، گفت: در این شهر‌ها الزاماتی که برای شهر‌های دارای وضعیت قرمز هست اتفاق می‌افتد و یک سری از کار‌ها و فعالیت‌ها ممنوع می‌شود.
۰
plusresetminus
ممنوعیت برخی فعالیت‌ها تنها در شهرهای قرمز کرونایی
به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۳ شهر مازندران شامل شهر‌های بهشهر، آمل و نوشهر وضعیت قرمز دارند، گفت: در این شهر‌ها الزاماتی که برای شهر‌های دارای وضعیت قرمز هست اتفاق می‌افتد و یک سری از کار‌ها و فعالیت‌ها ممنوع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند رعایت مستمر توصیه‌های بهداشتی توسط مردم عزیز استان هستیم خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک در فضا‌های بسته اداری و تجمعات از فردا الزامی می‌شود و همه مردم باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: اگر نتوانیم رفتار و شیوه زندگی مردم را تغییر دهیم دوباره مجبور می‌شویم تعطیلی‌ها را از سر بگیریم و باز هم خود مردم متضرر می‌شوند.

این مسئول گفت: رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، بهداشت و شست و شوی اصولی دست‌ها و حضور کمتر در تجمعات همواره باید مورد توجه باشد.

موسوی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته تعداد ۸۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند  ظرف همین مدت تعداد ۵۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی گفت: هم اکنون ۳۶۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله فیزیکی حداقل یک متر و نیم ، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و لغو تجمعات و عدم حضور اماکن در  شلوغ به طور جدی در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

موسوی همچنین با حضور در جمع معاونین و جمعی از مدیران این دانشگاه گفت: با توجه به اوج گیری مجدد همه گیری بیماری کووید ۱۹ در برخی از مناطق استان در خصوص تصمیمات لازم برای در نظرگرفتن برخی محدودیت های اجتماعی در شهرهای قرمز  و همچنین تشدید نظارت های بهداشتی بر واحدهای صنفی در شهرستان ها و سایر برنامه های پیش رو بحث و تبادل نظر شد و  تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴