تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۰۳۸۴
منابع مطلع از ارسال تصاویر حساس ماهواره ای و توپخانه های پیشرفته از سوی آمریکا برای ارتش هند جهت رصد خطوط مرزی و افزایش قدرت آتش این کشور در درگیری محتمل با چین خبر دادند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمنابع مطلع از تلاشهای دولت آمریکا برای درگیری نظامی بین هند و چین و ارسال تصاویر حساس ماهواره ای برای دهلی نو خبر دادند.
به نوشته وبگاه «بالگرین میلتری» منابع هندی گفته اند که آمریکا قصد دارد در کمکرسانی به ارتش هند  و در حالی  که این کشور دچار تنشهای مرزی شدید با چین است، تصاویر ماهواره ای و توپخانه های هدایت شونده با دقت اصابت بالای «اسکالیبر»  به این کشور ارسال کند. آمریکا قصد دارد با ارسال تصاویر ماهواره ای و اطلاعاتی به نیروهای مسلح هند در زمینه رصد خطوط مرزی  این کشور با چین کمک کند.
به گفته این منابع، نیروی هوایی هند همچنین به  برای تقویت بنیه خود برای نبرد محتمل با چین به جنگنده های فرانسوی تجهیز میشود. گفته میشود فرانسه 6 فروند از جنگنده های تهاجمی خود که به نوع آنها اشاره نشده را ماه آینده به هند ارسال می کند.
به گفته منابع مطلع این 6 فروند جنگنده در پایگاه هوایی «آمبالا» که یکی از راهبردی ترین پایگاه های هوایی این کشور مستقر خواهند شد. این در حالی است که اسرائیل نیز در این گیر و دار قصد ارسال سامانه های دفاع موشکی به هند را دارد.
رسانه‌های هندی  اخیرا گزارش دادند که ارتش هند در تقابل با چین  برای گشت‌زنی و تجسس در منطقه از 20 ژوئن (یکشنبه یکم تیر) از پهپادهای «هرون» ساخت رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.
به نوشته «هندوستان تایمز» ارتش هند در چهار منطقه در شرق «لاداخ» پروازهای گشتزنی خود را افزایش داده و در این مسیر از پهپادهای هرون ساخت اسرائیل استفاده می‌کند و اینک پهپادهای برد متوسط هرون در خدمت ارتش هند برای امر تجسس در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما