تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۴۳۰۳۵۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راه‌اندازی پویش «بدون قیمت نخریم» در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: جدا از آنکه نصب بر چسب قیمت در واحدهای صنفی الزامی است، اطلاع از قیمت کالا، ابتدایی‌ترین حق مصرف کننده است.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی پویش«بدون قیمت نخریم» در مازندران/دانستن قیمت، ابتدایی‌ترین حق مصرف‌کننده است
به گزارش بلاغ، حسینقلی قوانلو با اشاره به فعالیت بیش از 150 هزار واحد صنفی در مازندران، خواستار الزام برچسب قیمت روز کالاها از سوی کسبه و بازریان استان شد.

وی افزود: نصب بر چسب قیمت در واحدهای صنفی الزامی است و واحدهای صنفی مکلف به رعایت آن می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: اطلاع از قیمت کالا، ابتدایی‌ترین حق مصرف کننده است و پویش «بدون قیمت نخریم» در راستای این حق از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور راه اندازی شده است.

قوانلو با اشاره به اینکه این پویش سبب نظارت همگانی بر بازار خواهد شد؛ تصریح کرد: مردم با نخریدن کالاهایی که فاقد قیمت می‌باشد، ضمن اینکه از حق خود دفاع می‌کنند می‌توانند با این نخریدن، سبب متنبه شدن واحدهای صنفی متخلف شوند.

وی ادامه داد: البته در کنار اینکه در این پویش ،مردم پای کار می‌آیند بازرسان این سازمان نیز با حضور در بازار استان با هر گونه عدم درج قیمتی برخورد قانونی کرده و برای واحدهای صنفی متخلف پرونده تخلف تشکیل خواهند داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران متذکر شد: باید بپذیریم با تعداد محدود بازرسانی که این سازمان دارد در مقابل با حجم واحدهای صنفی در استان مازندران، یقینا حضور مردم در پویش «بدون قیمت نخریم»  می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

قوانلو در پایان از عموم شهروندان مازندرانی تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی اعم از عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، احتکار، تقلب در کسب و سایر تخلفات صنفی، موارد را به تلفن 124 اعلام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷