تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۳۲۹
محققان یک ربات چهار پار را به منظور حفظ تعادل آموزش داده‌اند، در حال حاضر ربات مذکور می‌تواند از یک پل با عرض فقط 6 سانتی‌متر عبور کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، محققان یک ربات چهار  پار را به منظور حفظ تعادل آموزش داده‌اند و در حال حاضر ربات مذکور می‌تواند از یک پل با عرض فقط ۶ سانتی‌متر عبور کند.
این ربات توسط محققان ایتالیایی توسعه داده شده و ۹۰ کیلوگرم وزن دارد؛ در حالی که ربات‌های چهار پا می‌توانند به شاهکارهای چشمگیر مانند کشیدن هواپیما یا بالا رفتن از حصار دست یابند، اما هنوز هم محدودیت‌هایی دارند.
ربات‌ها در بیشتر موارد، برای پیاده روی به سطح نسبتاً بزرگی احتیاج دارند و تیمی از محققان رباتیک ایتالیایی به دنبال تغییر آن هستند؛ آنها یک کنترل کننده رباتیک ایجاد کرده‌اند که به ربات اجازه می‌دهد تا از یک پرتو نازک عبور کند.
این ربات چهار پا می‌تواند تنها با دو پا تعادل برقرار کرده و مسیر را طی کند؛ در شبیه سازی‌های دیجیتال، کنترلر به یک ربات ۹۰ کیلوگرمی اجازه می‌داد تا از یک پل تنها با عرض شش سانتی‌متر عبور کند.

در ایالات متحده، «Boston Dynamics 'Spot» احتمالاً محبوب‌ترین ربات چهار پا است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما