تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۷۴
رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای پایین بودن نرخ تلفات ویروس کرونا در کشورش، مدعی شد دلیل ثبت رکورد جدید در شمار مبتلایان روزانه، افزایش موارد آزمایش ابتلا به این بیماری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظری غیر علمی و خلاف هشدارهای مسئولان درمانی این کشور، مدعی شد افزایش موارد تست ابتلا به ویروس «کووید۱۹»، دلیل رکوردشکنی مجدد ایالات متحده در شمار ابتلای روزانه است.
ترامپ با توجیهی کودکانه در صفحه توئیتر خود نوشت: «افزایش مبتلایان ویروس کرونا به این دلیل است که آزمایشات ما بسیار عظیم و بسیار خوب است، خیلی بیشتر و بزرگتر از هر کشور دیگری است».
وی ثبت رکورد جدید در شمار ابتلای روزانه در آمریکا را خبری خوب توصیف کرده و مدعی شد: «این خبر عالی است، اما خبر بهتر این است که مرگ‌ومیر و نرخ تلفات، پایین است. همچنین جوانان، که سریعتر و آسان‌تر بهبود می‌یابند!»
 

 
برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۵۷۲۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که رکورد جدیدی در ابتلای روزانه در این کشور است.
بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲،۸۳۷،۱۸۹ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۳۱،۴۸۵ تن افزایش یافت.
پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.
«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز بامداد امروز هشدار داد: «آنچه که ما در چند روز گذشته مشاهده کرده‌ایم افزایش ناگهانی مبتلایانی بوده که از بدترین [آمار] افزایش [مبتلایانی] که ما دیده‌ایم فراتر است. این خبر خوبی نیست».
ترامپ در حالی افزایش شمار مبتلایان و تلفات ویروس کرونا را «خبری عالی» توصیف می‌کند که نتایج یک نظرسنجی جدید از افزایش نگرانی مردم این کشور از این بیماری حکایت دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲