تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۷۰
مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با هشدار به صهیونیست‌ها درباره پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، مدعی شد او احتمالا برای نزدیک شدن به ایران تلاش خواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در ادامه انتقادات تند «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، او این بار به صهیونیست‌ها درباره پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ هشدار داد.
بولتون در مصاحبه ویدئوکنفرانسی با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، مدعی شد این احتمال وجود دارد که ترامپ در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود، تلاش کند به ایران نزدیک شود تا بتواند توافق هسته‌ای جدیدی به دست بیاورد.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها باید نگران پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری باشند، گفت: «[او] مشتاق بود با سران ایران دیدار کند... تا درباره به‌دست آوردن توافق هسته‌ای جدید با ایران صحبت کند. نگران هستم همانطور که "کیم جونگ‌اون" (رهبر کره شمالی) ترامپ را درخصوص کره بازی داد، ایرانی‌ها هم در دوره دوم ترامپ بتوانند همین کار را کنند».
این سیاستمدار آمریکایی، ترامپ را «دور از واقع‌بینی» توصیف کرده و تصریح کرد وقتی ترامپ می‌گوید مانع رسیدن ایران به تسلیحات اتمی می‌شود، این ادعا را باور نمی‌کند.
بولتون با زیر سوال بردن صداقت ترامپ اظهار داشت: «به نظرم، [ترامپ] تعریف خودش را از صداقت دارد. او قطعا برای خودش نسخه‌های مختلفی از واقعیت‌ها تعریف کرده و به شکلی که بخواهد مطرح خواهند شد. این از نظر من بسیار ناامید کننده بود. به نظرم سران کشورهای خارجی نیز از این موضوع سرخورده شده‌اند. من ترجیح می‌دهم رئیس‌جمهوری داشته باشم که در [جهانِ] واقعی باشد».
به نوشته این پایگاه خبری، وی با ادعای اینکه تل‌آویو نباید امیدوار باشد که ترامپ از حمله احتمالی آن به تاسیسات اتمی ایران حمایت کند.
مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه حتی ممکن است ترامپ حمایت خود از طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری را نیز پس بگیرد، به تل‌آویو توصیه کرد که بدون مجوز واشنگتن این طرح را اجرا کند.
بولتون همچنین با تشکیک در توانایی دولت ترامپ برای تدوین طرح سازش بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، گفت: «این اتفاق نمی‌افتد. قطعا در چهار ماه آینده که نخواهد بود. اگر دوباره انتخاب شود چطور... شاید از آن روی برگرداند، زیرا می‌خواهد توافق تجاری با چین بنویسد و شما نمی‌توانید توافق‌های تاریخی زیادی در یک دولت به دست بیاورید».
وی که چند هفته‌ای است با خبر انتشار کتاب خاطرات خود درباره زمان فعالیت در این سمت جنجال‌ساز شده، پیشتر نیز ضمن دمدمی مزاج خواندن رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران، فرح‌بخش‌ترین لحظه زمان حضور وی در این سمت بود. (جزئیات بیشتر)
 

 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲