کارشناس فوتبال ایران گفت: بوناچیچ در سال‌های اخیر نشان داده مربی موفقی نبوده و هر کجا کار کرده بیشتر تعویض شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگاردر خصوص از سرگیری لیگ نوزدهم پس از صد روز تعطیلی اظهار داشت: در همه دنیا، می‌بینیم کشورهایی که فوتبال دارند مانند اسپانیا و انگلستان کارشان را شروع کرده‌اند اما فوتبال بدون تماشاگر جاذبه و لذتی ندارد. اینکه پوستر بزنند و صدا پخش کنند جای تماشاگر را نمی‌گیرد و این یکی از مشکلات فوتبال بعد از تعطیلی است.
کربکندی در مورد کیفیت بازی‌ها و تیم‌ها تصریح کرد: کیفیت‌ها به طور طبیعی مثل قبل نیست. الیته تیم‌ها در کشورهای دیگر به دلیل امکاناتی که دارند بهتر آماده شدند اما در بازی‌های ما، تیم‌ها اصلاً به شرایط خوبی برای مسابقه‌ نرسیده‌اند.  شاید وقتی بازی‌ها پی‌درپی انجام شود شرایط تیم‌ها هم بهتر شود اما الان فقط حساسیت‌های بازی‌‌ها بالا است. بخصوص برای تیم‌ها بالا یا پایین جدول آنها که شانس گرفتن سهمیه دارند یا برای بقا می‌جنگند و برای شانس قهرمانی هم تیمی به جز پرسپولیس خیلی این شانس را ندارد.
وی افزود: به طور کلی بازی‌ها کیفیت طبیعی که ما انتظار داریم را نداشتند. چون وقتی بازیکنان مدت‌ها مسابقه ندهد، در خانه یا در گروه‌های کوچک تمرین کنند و تمرینات گروهی تیم‌ها کمتر باشد، تیم‌ها شرایط طبیعی را نخواهند داشت.
کارشناس فوتبال ایران در مورد بالا رفتن مصدومیت‌ها در ادامه مسابقات عنوان کرد: هم مصدومیت‌ها زیاد می‌شود و هم اینکه بازیکنان و مربیان همه عصبی هستند. استقلال در بازی مقابل فولاد این را نشان داد و بازیکنان و مربیان این تیم همه عصبی بودند. طبق آنچه در رسانه‌ها دیدیم اکثر تیم‌ها مخالف برگزاری مسابقات بودند اما به علت اینکه AFC تیم‌های منتخب را برای مشخص شدن سهمیه‌ها می‌خواست مسابقات باید برگزار می‌شد.
وی تصریح کرد: اگر فیفا و یا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم می‌گرفتند که کشورها ملزم به معرفی سهمیه‌ها نباشند، می‌توانست کمک کند که بازی‌ها در زمان بهتری برگزار شوند اما به هرحال تمام دنیا بازی‌های‌شان را شروع کرده‌اند اما واقعا امکانات آن‌ها را نداریم. به همین خاطر در درگیری‌های درون زمین می‌بینیم که ملاحضات بهداشتی رعایت نمی‌شوند. ضمن اینکه این ملاحظات در پروازها، اتوبوس‌ها و هتل‌ها هم رعایت نمی‌شوند.
کربکندی با اشاره به مخالفت بسیاری از تیم‌ها با برگزاری بازی‌ها، ادامه داد: برخی تیم‌ها حتی تا روز آخر تلاش می‌کردند که بازی‌ها برگزار نشود. نظر شخصی من این است که این بازی‌ها منفعتی برای فوتبال ما ندارد و به ما کمک نمی‌کند. این مساله خطرات آسیب‌دیدگی را بیشتر می‌کند. همچنین پرخاشگری و احتمال ابتلا به کرونا که در کشور ما در حال زیاد شدن است هم در مسابقات به وجود می‌آید. همه این خطرات وجود دارند اما به هرحال تصمیمی است که فدراسیون و سازمان لیگ گرفته‌اند.
وی در مورد اینکه کدام تیم‌ها در هفته اول این مسابقات شرایط بهتری داشتند، گفت: تیم فولاد در 2 بازی 6 امتیاز گرفت و نشان داد شرایط خوبی دارد. فولاد با این بردها توانست وضعیتش را در جدول بهتر کند. البته شاید بخشی از موفقیت آن‌ها به خاطر گرمای بیش از حد اهواز بود که تیم‌ها باید در آنجا بازی می‌کردند. ‌تراکتور اصلاً شرایط خوبی نداشت و نساجی توانست نتیجه خیلی خوبی در تبریز بگیرد. شهرخودرو  علیرغم اینکه ذوب‌آهن را شکست داد  اما مثل قبل از تعطیلات شرایط خوبی نداشت. 
کارشناس فوتبال کشورمان افزود: استقلال در 2 بازی فقط یک امتیاز گرفت و نشان داد شرایط خوبی ندارد و البته این تیم تمایلی برای برگزاری بازی‌ها نداشت. پرسپولیس هم با تیمی بازی کرد که در انتهای جدول بود. هرچند که پیکان موقعیت‌هایی به دست آورد اما خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم عملکرد ضعیفی داشتند و به همین خاطر می‌توان گفت پرسپولیس برد راحتی به دست آورد. سپاهان هم با یک تیم پایین جدولی در خانه بازی کرد و به پیروزی رسید. ذوب‌آهن هم به نظرم بهتر از شهرخودرو بازی کرد اما این تیم هم نابه‌سامانی‌هایی مانند نبود سرمربی داشت. ذوب‌آهن در مجموع بهتر از حریف بود ولی شهرخودرو حرفه‌ای‌تر بازی کرد و توانست 3 امتیاز با ارزش بگیرد. با این تفاسیر با یک هفته نمی‌توان نظر دقیقی داد.
پیشکسوت ذوب‌آهن در خصوص حضور لوکا بوناچیچ روی نیمکت این تیم اظهار داشت: در این مورد مدیرانی که او را انتخاب کرده‌اند باید نظر بدهند. در فوتبال ما تأثیرگذارتر از همه واسطه‌ها و دلال‌هایی هستند که این افراد را معرفی می‌کنند. ذوب‌آهن با دو کاپیتان سابقش تمرین می‌‌کرد و خیلی نیازی نبود یک مربی خارجی در این وضعیت اقتصادی بیاورند و پولی هم به او بدهند. بوناچیچ در سال‌های اخیر نشان داده مربی موفقی نبوده و هر کجا کار کرده بیشتر تعویض شده است. باید ببینیم معرف او که بوده و چه کسی او را به سمت باشگاه ذوب آهن هدایت کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲