تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۵۴
از ابتدای این ماه یک واکسن وارداتی علیه زونا برای افرادی که سن 50 سال دارند، در پکن و شانگهای موجود است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا، از ابتدای این ماه یک واکسن وارداتی علیه زونا برای افرادی که سن ۵۰ سال دارند، در پکن و شانگهای موجود است.
واکسن «Shingrix»، توسط شرکت دارویی «GlaxoSmithKline» ساخته شده است و اداره ملی محصولات پزشکی چین استفاده از آن را در ماه مه تصویب کرد.
زونا یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است. نظریه رایج برای این بیماری به این صورت است که پس از ابتلا و بهبودی آبله‌مرغان این ویروس به صورت نهفته در سلول‌های عصبی واقع در گانگلیون خلفی نخاع باقی می‌ماند.
این فهرست در لیست ۴۸ داروی جدیدی که به سرعت از نظر بالینی مورد تأیید قرار گرفته اند حضور دارد و در حال حاضر تنها واکسن نوعی زونا برای فروش در بازار چین است.
«Xu Jinhua»، متخصص بیماری‌های پوستی در بیمارستانی در شانگهای گفت: این بیماری همچنین باعث ایجاد درد عصبی می‌شود که می تواند شدیدتر از درد زایمان یا درد سرطانی باشد. در بعضی موارد ممکن است منجر به اختلالات روانی و افسردگی نیز شود.
زونا در سال تقریباً ۳ میلیون بزرگسال چینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سالانه بیش از یک و نیم میلیون مورد جدیدابتلا به آن رخ می‌دهد. 
به گفته دانشمندان، افراد بالای ۵۰ سال در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به زونا قرار دارند؛ با استفاده از روش‌های محدود درمانی و واکسیناسیون به عنوان موثرترین روش برای مهار این بیماری ویروسی، می‌توان آن را کنترل کرد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲